Relliscada del govern espanyol, que evidencia l’error de portar l’AVE a Sevilla abans que a BCN
La desídia per proveir la capital catalana d'alta velocitat es torna a repetir amb el corredor mediterrani
El diari La Vanguardia ha publicat aquest dimecres un reportatge patrocinat per Renfe (en un dels encapçalaments s'hi llegeix 'La Vanguardia per a Renfe) on es destaca el bon rendiment que ha tingut l’AVE Madrid-Barcelona des que es va inaugurar el 2008. Sota el títol ‘L’AVE accelera el ritme’, la peça explica a doble cara i mitjançant xifres i infografies que el recorregut entre les capitals espanyola i catalana funciona a ple rendiment. La informació es pot interpretar com una relliscada del ministeri de Foment –de qui depèn Renfe—, ja que evidencia que no apostar per Barcelona com a primera destinació de l’AVE, sinó per Sevilla, i trigar 16 anys a fer-ho des que l’Alta Velocitat va arribar a la capital andalusa, va ser un error.
La desídia per portar l'AVE a Barcelona es repeteix amb el corredor mediterrani
L’AVE entre les dues ciutats més poblades de l’Estat va portar el 2015 al voltant de 3,7 milions de passatgers, 600.000 més que el trajecte Madrid-Sevilla. Des de l’inici del servei el 2008, el nombre total de passatgers ja supera els 25 milions, pels 69 milions que ha traslladat el recorregut entre la capital espanyola i l’andalusa, inaugurat el 1992. Els setze anys que va haver d’esperar Barcelona abans de tenir AVE són part dels gairebé 25 que ja espera tot l’arc mediterrani per gaudir del corredor ferroviari d’alta velocitat, tal com no només els empresaris catalans denuncien, sinó també els valencians, segons informa el digital Més Economia.
França tampoc aposta per connectar Catalunya amb França amb l'alta velocitat
L’estratègia de prioritzar recorreguts alternatius als que beneficien directament Catalunya és una tònica no només de l’Estat espanyol. França també ha apostat per zones que s’allunyen del Principat, i el trajecte Nimes-Montpeller i Montpeller-Perpinyà, que connectarien el Principat amb Europa, encara estan en construcció, 35 anys després que s’inaugurés el primer tram d’alta velocitat. Una circumstància que alguns analistes polítics atribueixen a la intenció dels dos estats de marginar el territori que té més opcions de ser independent i de provocar tensions territorials a altres zones dels estats francès i espanyol.
Notícies relacionades
- Desconcertant eliminació d'Adif d'una licitació de 600ME pel manteniment de les vies 08.11.2016.
- Dos incidents greus en menys de 24 hores a Renfe paralitzen la circulació 05.11.2016.
- Riure per no plorar: retard de 90 minuts d'un tren de Renfe assignat a un conductor que està de baixa 02.11.2016.
- Ximo Puig demostra estar 10 anys enrere respecte a Catalunya 13.12.2016.
- Excusa barata de l'Estat per no traspassar les vies ferroviàries a Catalunya 19.11.2016.