
El president de la Cambra considera 'greu i preocupant' l'endarreriment de l'arribada de Rodalies a la T1 del Prat
Miquel Valls reconeix que hi ha un dèficit de transport públic que 'pot perjudicar greument' el futur de l'Aeroport del Prat
Miquel Valls, el president de la Cambra de Comerç de Barcelona, ha considerat 'greu' i 'preocupant' la decisió de Foment d'endarrerir l'arribada de Rodalies a la T1 de l'Aeroport del Prat, inclosa dins la retallada en la inversió en infraestructures que ha fet el Govern de l'Estat. Valls ha avançat que el proper dijous la Cambra presentarà un detallat informe sobre aquests ajustos, però ha reconegut que Catalunya 'té un dèficit de transport públic que pot perjudicar greument el futur de l'Aeroport'. El primer tinent d'alcalde de l'Ajuntament de Barcelona, Jordi William Carnes, també ha afirmat que Espanya ha d'apostar per les infraestructures com el Corredor Mediterrani si vol 'reactivar la seva economia'.
Greu i preocupant. Amb aquestes paraules ha definit Miquel Valls, president de la Cambra de Comerç de Barcelona, la decisió del ministeri de Foment d'endarrerir l'arribada de Rodalies a la T1 de l'Aeroport del Prat, inclosa dins la retallada en la inversió en infraestructures que ha fet el Govern de l'Estat. Valls ha fet aquestes consideracions aquest dilluns durant la presentació de l'informe de l'Observatori Barcelona 2009-2010, que recull que la capital catalana 'manté un sòlid posicionament internacional, tot i la crisi' en un seguit de classificacions com la quarta millor ciutat europea per fer negocis, la primera en qualitat de vida dels treballadors o la que acull més escoles de negoci -Esade i Iese- de primer nivell continental.'Tot i la crisi i la forta competència, Barcelona es manté com una ciutat atractiva', ha explicat Valls, en àmbits com els negocis, el coneixement, el turisme o la qualitat de vida, segons els 26 indicadors que té en compte aquest informe, que també valora el nivell d'impostos, els preus dels lloguers, els salaris o el cost de la vida, aspectes en què la ciutat no surt tan ben parada.
L'informe també fa esment del 'lideratge turístic de Barcelona a Europa', tan en nombre de passatgers de creuers com en places hoteleres i valora la posada en funcionament de la T1 de l'Aeroport del Prat -que manté la novena posició europea en nombre de passatgers- com una 'millora important', malgrat els dèficits d'accés per transport públic que ha comentat el president de la Cambra.
Per la seva banda, el primer tinent d'alcalde de l'Ajuntament de Barcelona, Jordi William Carnes, ha afirmat que Espanya ha d'apostar per les infraestructures com el Corredor Mediterrani si vol 'reactivar la seva economia'.