directe ! a La República. N. 4126. Dissabte, 27 d'abril de 2024 03:24 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Economia doble fletxa

El metro de Barcelona supera el 2007 els 365 milions de passatgers

Atenció: 13 milions més que l'any anterior

Comentaris 0  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional No hi ha cap vot
carregant Carregant

El metro de Barcelona ha transportat al llarg del 2007 un total de 366,4 milions de passatgers, 13 milions més que l'any anterior, el que representa un creixement del 3,7%. Destaca el volum d'usuaris que el servei ha aconseguit en horari nocturn de cap de setmana i festius, aconseguint una mitjana d'entre 25.000 i 29.000 viatgers les nits de dissabte a diumenge. D'aquesta manera doncs, el metro es configura amb 1 milió de viatges al dia com el principal mitjà de transport públic, segons dades fetes públiques aquest dijous per l'Entitat Metropolitana del Transport (ETM).
metro bcn passatgers tmb
Comparteix
   

El segon volum més important d'aportació de nous viatgers a la xarxa de transport públic ha estat a càrrec dels autobusos metropolitans que uneixen entre ells els 17 municipis de l'àrea metropolitana amb un increment de 5,5 milions de viatges nous. En aquest servei, el creixement respecte l'any anterior ha estat del 8,5% arribant a la xifra total de 71,2 milions de passatgers a l'acabar el 2007.

Pel que fa als autobusos operats per TMB principalment a la ciutat de Barcelona, l'any 2007 s'han transportat 3,1 milions de passatgers addicionals, el que representa un increment del 1,5% que reforça la tendència al creixement moderat dels últims anys d'aquest sistema que ha tancat el 2007 amb un total de 210,5 milions de passatgers. La diferència en l'increment entre els busos de TMB i els busos interurbans recau bàsicament en el fet que en el segon cas el servei es trobava més deficitari respecte al de Barcelona que des del principi ha comptat amb una bona xarxa de línies i freqüències, segons ha destacat el president de l'EMT, Antonio Poveda.

També en el cas dels autobusos destaca l'increment en horari nocturn, si bé el Nitbús ha captat aquest 2007 un milió de nous passatgers transportant ja un total de 5,3 milions d'usuaris totes les nits de l'any. Aquest increment suposa en percentatge un augment de fins a 22 punts respecte l'any anterior, el que representa en termes relatius un dels salts més importants en la utilització del transport públic a l'Àrea Metropolitana.

Finalment, destaca el creixement del 13,1% que ha viscut aquest darrer any el servei d'Aerobús a l'Aeroport de Barcelona, mentre que la línia nocturna N17 ha crescut fins a un 70,3% respecte el 2006. Segons ha avançat Poveda, un cop entri en funcionament la nova terminal Sud del Prat, l'EMT ja té previst desdoblar aquesta línia per tal de fer arribar un segon servei a la nova terminal.

re metro i autobús, els serveis de l'EMT han transportat més de 684 milions d'usuaris el 2007
br/> Sumant el sistema de metro i autobusos, el nombre de viatgers dels serveis responsabilitat de l'EMT ha augmentat en conjunt un 3,4% respecte el 2006, amb un total de 684,2 milions de viatgers, xifra que representa fins el 70% del total d'usuaris del transport públic a la regió metropolitana. Aquest increment ha suposat un augment de 21,6 milions de nous viatges als sistema de transport públic que segons han coincidit ha destacar el president i la vicepresidenta de l'EMT, Assumpta Escarp, s'ha aconseguit principalment a conseqüència del Pla de millores que ha portat a terme l'entitat aquest darrer any.

Un pla de millores, han destacat, que ha permès, entre d'altres, millorar les freqüències de pas per exemple amb la incorporació de 113 nous autobusos a l'àrea metropolitana així com millorar l'accessibilitat al metro, mentre que únicament un 1% d'aquest creixement, ha afegit Poveda, estaria lligat a la crisis de Renfe que es va produir a finals d'any a causa de les obres del TGV.

Segons ha destacat el president de l'entitat però, l'objectiu per als propers anys es continuar millorant aquestes xifres donat que actualment al conjunt de l'àrea metropolitana el 33% de la població continua fent ús del vehicle privat per moure's, mentre que a Barcelona aquest percentatges està en el 24%. Per tant, ha afegit Poveda, hi ha encara un recorregut important de la demanda que cal cobrir amb transport públic. En aquest sentit, l'EMT es fixa com a objectiu aconseguir reduir aquest ús del vehicle privat fins el 20%.

Poveda ha explicat que per aconseguir aquest objectiu, l'EMT està treballant bàsicament en tres línies, la posada en marxa de la L9 del metro, l'increment de fins a 200 nous autobusos que l'entitat té previst fer en el termini 2007-2011 per millorar especialment les línies interurbanes així com els serveis que connectin amb polígons industrials i noves zones d'activitat, així com millorar la senyalització i difusió del servei del Nitbús que aquest 2007 ha passat a tenir una freqüència de pas de 20 minuts.



COMENTARIS fletxa taronja


No hi ha cap comentari


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat






















EDITORIAL fletxa

Del Directe a La República

Després de més d'onze anys d'incansable feina al directe!cat, en aquell llunyà abril de 2007, amb quasi 100.000 entrades registrades i milions de pàgines vistes, ha arribat l'hora de fer un pas ferm i endavant que converteixi ... Llegir-ne més

#xocdetrens fletxa






giny

giny

BLOGS enquestes

Joan Lladonet Joan Lladonet
On abunda més el seny, a Euskadi o al Principat?

logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.