UPDATE articles SET lectures = lectures + 1, ip_lectura = inet_aton( '216.73.217.114' ) WHERE id_article = 5786 El Govern aposta perquè el desplegament de l'Estatut recaigui en una vicepresidència en el pròxim govern espanyol ! directe!cat

directe ! a La República. N. 4126. Dimecres, 21 d'octubre de 2026 13:23 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa

El Govern aposta perquè el desplegament de l'Estatut recaigui en una vicepresidència en el pròxim govern espanyol

El desplegament de l'Estatut ha de tenir un rang superior al de ministre

Comentaris 0  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional No hi ha cap vot
carregant Carregant

El Govern de la Generalitat aposta perquè la persona del govern espanyol que s'ocupi la pròxima legislatura de la política autonòmica i, per tant, del desplegament de l'Estatut, tingui un rang superior al de ministre. Fonts del Departament de Relacions Institucionals i Participació han apuntat que aquesta tasca recaigui en una vicepresidència, davant de l'experiència acumulada en els últims mesos amb la negociació del desplegament estatutari. L'executiu català remarca que en aquests moments ja cal la intervenció de la vicepresidenta María Teresa Fernández de la Vega en alguns casos i aposta per generalitzar aquesta pràctica assignant a una vicepresidència les relacions del govern espanyol amb les comunitats autònomes.
estatut autonomia
Per al Govern, l'Estatut no admet pla B si el retalla el Constitucional

Comparteix
   

Actualment, el Govern de la Generalitat, amb el conseller Joan Saura al capdavant, té en la ministra d'Administracions Públiques, Elena Salgado, com la primera interlocutora del govern espanyol en matèria autonòmica i desplegament de l'Estatut. De fet, Salgado i Saura s'intercanvien la presidència de la comissió, tal com estableix l'Estatut.

El fet, però, que Salgado tingui el mateix rang que la resta de ministres sovint fa difícil que els acords amb què arriba amb la Generalitat siguin assumits per altres ministres i això provoca la intervenció de la vicepresidenta del govern espanyol, María Teresa Fernández de la Vega.

És per aquest motiu, que el Govern de la Generalitat aposta perquè la política de relació amb les CCAA i, per tant, el desplegament de l'Estatut, recaigui en una vicepresidència del govern espanyol la propera legislatura. En tot cas, però, la Generalitat no considera imprescindible que sigui una vicepresidència qui copresideixi la comissió bilateral, i no impediria que ho seguís fent un ministre o ministra.

Un cop aprovats els estatuts de diferents comunitats autònomes la legislatura que ara s'acaba, els propers quatre anys arribarà el torn del seu desplegament. Els governs català i espanyol ja han començat el procés amb diverses reunions de la comissió bilateral. Després de les eleccions generals s'ha de tornar a reactivar el procés de desplegament de l'Estatut.

Un dels principals punts que s'hauran de reprendre és la negociació del traspàs del servei de Rodalies de Renfe, tot i que els dos governs també hauran de començar a afrontar un acord sobre el sistema de finançament.



COMENTARIS fletxa taronja


No hi ha cap comentari


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat





logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.