directe ! a La República. N. 4126. Divendres, 19 d'abril de 2024 08:15 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Economia doble fletxa

L'AVE no volarà pas

La ministra de Foment ha corregit les previsions: el TGV no passarà dels 300 quilòmetres per hora

Comentaris 2  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional No hi ha cap vot
carregant Carregant

El tren d'alta velocitat no superarà els 300 quilòmetres per hora de velocitat comercial en cap de les seves destinacions a Espanya, segons ha confirmat avui la ministra de Foment, Magdalena Álvarez.

Aquesta declaració contradiu les previsions de la línia, dissenyada per anar a 330 km/h, i és un element més per afavorir el pont aeri, el negoci més lucratiu d'Iberia.
ave tgv trens
Comparteix
   


Etiquetes
"Tot i que les màquines Talgo-Bombardier i les de Siemens poden superar aquesta velocitat, el sistema de senyalització ERTMS de nivell 1 -implantat el maig del 2006 a Espanya- no permet velocitats superiors", ha dit Magdalena Álvarez. La ministra ha fet aquestes declaracions minuts després de la seva arribada a l'estació de Puerta de Atocha de Madrid, en un dels primers trens TGV que arriben als 300 quilòmetres per hora entre l'estació del Camp de Tarragona i la capital espanyola.

Álvarez ha contradit així les mateixes previsions de la línia, dissenyada per portar combois entre Tarragona i Madrid a una velocitat màxima de 330 quilòmetres per hora. Malgrat la galleda d'aigua freda, la ministra ha incidit que l'arribada a aquesta velocitat comercial "és un moment històric per a Espanya" i ha insistit que "la consecució d'aquest objectiu suposa acostar encara més les ciutats d'aquest país i els seus habitants".

La ministra ha explicat que per poder arribar als 300 quilòmetres per hora, l'executiu actual "ha hagut de treballar en la millora d'una infraestructura deficitària deixada pel govern anterior". En aquest sentit, Álvarez ha explicat que "l'augment de velocitat s'ha fet de manera gradual per garantir la seguretat en tots els trams del viatge".

Álvarez no ha valorat quan podria modificar-se la senyalització de la línia per tal d'aconseguir les velocitats que inicialment s'havien previst. A 300 quilòmetres per hora de velocitat màxima els trens Tarragona-Lleida redueixen en 15 minuts el seu trajecte. Segons la notícia de la ministra, el viatge es quedarà en les 2 hores i 50 minuts que dura des d'ahir.

La decisió afavoreix el pont aeri

Una mala notícia per als viatgers de la línia i per als que, a partir del 2008, es plantejaven fer el viatge Barcelona-Madrid amb el TGV. A mesura que baixa la velocitat del ferrocarril en disminueix la competitivitat, i això només afavoreix el principal competidor en el trajecte Barcelona-Madrid, el pont aeri, controlat per Iberia.

Tantes molèsties amb el TGV -Rodalies Renfe, esquerdes en edificis, mobilitzacions perquè passi pel litoral o eviti la Sagrada Família- perquè al final el tren viatgi a velocitat de fireta!



COMENTARIS fletxa taronja

item
#2
pep fletxa barcelona
8 de maig de 2007, 16.50 h

Perque no pot anar a mes de 300km segons diuen per moyius de seguretat i a França que pasa que tenen millor sistemes donçs els importem i punt ..o es que aixo no es pot fer La cuestio sempre es enganya al personal i un altre tindrem TGV pero de Barcelona a Terrassa seguirem invertint casi be una hora aixo si no hi ha cap avaria cosa dificil


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#1
laia fletxa palau-solità i plegamasn
8 de maig de 2007, 16.33 h

Ja fa molts anys que jo dic que no han tingut mai pressa en fer el TGV cap a Barcelona per no perjudicar el pont aeri.El PP va fer malament el sistema de seguretat per tal que no passés de 200 Q. per hora i ara no volen que passi de 300 per no fer la competencia a Sevilla i a Iberia i el Pont Aeri. La "promesa " inicial era que aniria a 350...Els francesos ja freguen els 600 quilómetres hora i nosaltres com sempre mirant-nos el nas. Ah! sempre em deien, en fer aquest comentari, que tenia una ... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots
1


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat






















EDITORIAL fletxa

Del Directe a La República

Després de més d'onze anys d'incansable feina al directe!cat, en aquell llunyà abril de 2007, amb quasi 100.000 entrades registrades i milions de pàgines vistes, ha arribat l'hora de fer un pas ferm i endavant que converteixi ... Llegir-ne més

#xocdetrens fletxa






giny

giny

BLOGS enquestes

Joan Lladonet Joan Lladonet
Implants i implantació de musulmans

logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.