El llistat de notícies dedicades al fiasco descomunal del projecte espanyol de l'AVE a la Meca segueix ampliant-se. Entre els retards, els sobrecostos, les acusacions amb altres empreses d'altres països i els incompliments del contracte, ara s'ha d'afegir una nova calamitat a la construcció que havia de fer brillar la #MarcaEspaña: hi haurà trams del recorregut pel mig del desert que la velocitat màxima serà de 5 quilòmetres per hora. Una persona amb pas ferm va més ràpida.
La faraònica obra de l'AVE a la Meca per part d'empreses espanyoles afegeix al seu historial un altre desastre. Ningú no va preveure que als trams del mig del desert, les vies patien el risc de cobrir-se de sorra. Si això passa, fa impracticable el trànsit. És per això que en un comunicat que ha fet públic el digital elindependiente.com, s'explica que si les vies estan en bon estat, la velocitat serà de 120 km/h. Si hi ha presència de sorra es baixarà fins als 50 km/h i, si la sorra sobrepassa les vies, s'haurà de fer a la velocitat irrisòria de 5 km/h. Si tenim en compte que la velocitat mitjana d'una persona (depèn de l'edat, la condició física i del context -no és el mateix un passeig que una caminada-) ronda entre els 4,5 i 5,5 km/h, podríem afirmar que una persona a peu va més ràpida que alguns trams de l'AVE.
La carta del contractista va ser entregada el 22 de gener i explica a les restriccions dràstiques de velocitat que afectarà els trens Talgo entre les estacions de KAEC (acrònim anglès de la recentment fundada Ciutat Econòmica Rei Abdul·là) i Medina. A més, explica que l'encarregat de dictaminar la velocitat del tren és el maquinista, que durant la inspecció diària ha d'observar la quantitat de sorra acumulada a l'interior de les vies.
Si és veritat, segueix sent increïble. Mare meva, quan no és un tren, és un canal i si no una autopista. La Marca España la van deixant a cada lloc per on passen. No ens fa pas cap bé a Catalunya, que podríem estar exportant molt més, si no fos perquè encara ens associen a España i la seva marca hispànica.
#19 Et recordo, dilecto "facha", que els projectes dels arquitectes també han de contemplar la FUNCIONALITAT de la seva obra. Si la gent que passa pel pont no aprecia la mida dels esglaons, es que esta MAL PROJECTAT.
És més fàcil que un arquitecte tingui en compte LA PERCEPCIÓ dels vianants que no que CADASCÚ D'AQUESTS hagin de fer un CURSET PER TRAVESSAR EL PONT oi?
És de sentit comú, però que le d'explicar a un "facha" "paleto" "choni" i "progre que es va quedar encallat al 68" c... Llegir més
LAS CAIDAS EN VENECIA no SON POR RSBALONES SINO POR LA FALTA DE PERCEPCION POR PARTE DE LA GENTE DE LOS DIFERENTES TAMAÑOS DE LOS ESCALONES COMO PASA EN todo PUENTE CON ESA FORMA.
http://www.soitu.es/soitu/2008/09/30/info/1222797023_170950.html
LA MEJOR PRUEBA DE QUE NO ES UNA CULPA DEL ARQUITECTO ES QUE CADA VEZ LE CONCEDEN OBRAS MAYORES Y MAS IMPORTANTES
Y ESO ES PRECISAMNTE LO QUE OS JODE. PUES AJO Y AGUA
#17 Si llegiu tot l'article trobareu la següent frase: "Es más, según le relata una periodista local, Erla Zwingle, desde su inauguración se han presentado más de 5.000 denuncias contra el puente por ciudadanos que se han caído. "
I l'article te un any i mig ves a saber les que s'han posat des de la data de l'article fins avui.
#16 Benvolgut "facha" "paleto" "choni" i "progre anclado en el 68"
Mentre no passi el mateix que passa amb el Pont de Venècia que durant les tres primeres setmanes van haver d'atendre 10 persones pels danys que s'havien fet amb les caigudes degut al relliscòs del seu terra...
El arquitecto español Calatrava presenta el nuevo techo del mundo: la Torre de Dubai Creek Harbour
El arquitecto español Santiago Calatrava ha presentado en Dubai el que será el próximo "icono del emirato", una torre inspirada en la flor de lirio y por un valor de 1.000 millones de dólares (casi 900 millones de euros), que será mayor que el Burg Jalifa, actualmente el edificio más alto del mundo
El AVE a La Meca empieza a rodar
El mayor contrato español en el exterior
El consorcio español arranca este mes las pruebas a máxima velocidad.
http://www.expansion.com/empresas/transporte/2017/03/09/58c06fd646163fed698b4606.html
Los trenes de Talgo unen en una noche Moscú y Berlín
Los convoyes realizan un cambio de ancho de vías en la localidad bielorrusa de Brest sin detenerse, siguiendo la tecnología de la empresa española
http://www.elperiodico.com/es/noticias/economia/trenes-talgo-moscu-berlin-rusia-alemania-5698629
Després de més d'onze anys d'incansable feina al directe!cat, en aquell llunyà abril de 2007, amb quasi 100.000 entrades registrades i milions de pàgines vistes, ha arribat l'hora de fer un pas ferm i endavant que converteixi ...
Llegir-ne més
Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà
digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que
el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.