UPDATE articles SET lectures = lectures + 1, ip_lectura = inet_aton( '216.73.217.114' ) WHERE id_article = 5890 El Govern es mostra confiat que el govern espanyol acabarà reconeixent la independència de Kosovo ! directe!cat

directe ! a La República. N. 4126. Dimecres, 21 d'octubre de 2026 13:34 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa

El Govern es mostra confiat que el govern espanyol acabarà reconeixent la independència de Kosovo

Malgrat les 'reticències'

Comentaris 1  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional No hi ha cap vot
carregant Carregant

El conseller de Governació i Administracions Públiques, Joan Puigcercós, s'ha mostrat confiat aquest dimarts que el govern espanyol 'acabarà fent el mateix que els altres països europeus' i acabarà reconeixent la independència de Kosovo, malgrat les 'reticències' actuals. El conseller ha dit que ja hi van ser en els reconeixements de països com Croàcia o Eslovènia, però que la 'realitat s'acabarà imposant'. A més, ha lamentat la 'debilitat' i la 'sensació d'inseguretat' sobre aquesta qüestió de l'executiu del PSOE. Puigcercós ha dit que el Govern no ha parlat sobre la independència kosovar i s'ha remès al contingut de la resolució del Parlament sobre aquesta qüestió, que ha donat per fet que s'aprovarà.
puigcercós
Comparteix
   

En la roda de premsa posterior a la reunió del Consell de Govern, Puigcercós ha explicat que no s'ha tractat la independència de Kosovo en aquesta reunió i s'ha remès a la resolució que previsiblement aprovarà aquesta setmana el Ple del Parlament sobre aquesta qüestió. 'Una resolució que s'aprovarà i que deixa molt clar que el mapa resultant és el que tindrà suport per part del Govern', ha dit.

La proposta de resolució, presentada conjuntament al novembre per CiU i els grups del tripartit, apel·la a les part implicades perquè 'les Nacions Unides defineixin l'estatus jurídic definitiu de Kosovo, d'acord amb la voluntat del poble kosovar', i manifesta la necessitat que la Unió Europea (UE) 'reconegui i integri, en un futur proper, el mapa polític resultant'. Com a membre del Govern, Puigcercós ha evitat donar suport explícit a la independència de Kosovo i s'ha remès al contingut de la moció. 'El Govern com a tal no n'ha parlat i no s'ha definit sobre aquest tema', ha assegurat.

El conseller creu que , tot i les actuals 'reticències' del govern espanyol al reconeixement de Kosovo, 'acabarà fent el mateix que els altres països europeus'. De fet, Puigcercós ha recordat que l'executiu espanyol també va tenir 'reticències' en el reconeixement d'Eslovènia i Croàcia i 'al final ho van acabar reconeixent', perquè 'hi ha una realitat que s'acabarà imposant'.

Puigcercós creu que, al govern espanyol, hi ha una 'debilitat que no hauria de ser tal' i una 'sensació d'inseguretat'. El conseller ha recordat que a l'executiu espanyol de Felipe González 'li va costar molt de reconèixer el govern de Croàcia o Eslovènia, i tenia alguns companys de viatge com França', quan ara no. El conseller ha remarcat que 'Catalunya no és Kosovo' i que és un 'procés amb incertesa', però 'ha de fer pensar' tant al govern espanyol com al PP que facin el reconeixement països com els EUA, el Regne Unit o França. 'Qui ha de reflexionar no és tant el govern espanyol com la política espanyola', ha afegit.



COMENTARIS fletxa taronja

item
#1
21 de febrer de 2008, 13.05 h

És evident que Catalunya no és Kosovo, ni els polítics de Catalunya són com els de Kosovo.
Quina llàstima, no ????????


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots
1


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat





logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.