Banderes espanyoles contra la independència de Kosovo
Els serbis utilitzen la bandera espanyola en les manifestacions
Ahir, un bon grapat de serbis de Kosovo es van manifestar contra la independència de l'exprovíncia sèrbia, a Mitrovica, una ciutat dividida entre serbis i albanesos. Per sorpresa de molts, entre els crits i càntics anti-independentistes, amb l’exaltació nacional sèrbia, hi havia banderes espanyoles. Aquells que les duien afirmaven que ‘els espanyols són els únics que ens entenen’.
L’Estat espanyol s’ha convertit en un dels màxims defensors de la no independència de Kosovo. Tant el ministeri d’afers exteriors com tot l’executiu sencer han omplert pàgines i pàgines de premsa internacional ja que l’Estat espanyol és el país que encapçala la llista de països que creu que la independència de Kosovo és il•legal.Tan és així que fins i tot els serbis fan ús de la bandera espanyola per manifestar-se pels carrers defensant un Kosovo serbi.
Atacs a les fronteres
Durant tot el dia d’ahir es va produir diferents atacs serbis (sembla que només saben fer això) contra passos fronterers amb Sèrbia, tot i que no van causar danys d'importància. Les tropes de l'OTAN i la policia de l'ONU han vigilat durant tota la nit la zona i només a primera hora d'aquesta tarda han reobert els controls que van tancar ahir per precaució.







