
El mapa d’Alemanya que deixa en evidència la política ferroviària espanyola
La comparació de la distribució de les línies de tren d'alta velocitat en els dos països és significativa
El sistema radial en infraestructures i, en especial, en política ferroviària de l’Estat espanyol cada vegada està més en qüestió per l’increment d’intensitat de la reclamació del corredor mediterrani per part dels governs català, valencià i balear. I encara ho ha estat més aquest matí a Twitter, ja que el secretari d’Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori del govern valencià, Josep Vicent Boira, ha publicat una piulada amb un mapa de les línies de major velocitat alemanyes.
Comparteix
TweetEtiquetes
Si es comparen les configuracions ferroviàries d’un i altre país, les diferències són evidents: mentre que a Alemanya les línies de major velocitat uneixen les grans ciutats sense tenir en cap d’elles l’origen de totes, a l’Estat espanyol Madrid continua sent el punt d’inici de totes les rutes. Mentre que el sistema teutó és marcadament descentralitzat, la radialitat de l’espanyol és palesa a simple vista. De fet, la diferència més gran es troba en les capitals, ja que mentre Madrid és el centre neuràlgic, Berlín és només una ciutat més en el mapa de l’alta velocitat i ciutats com Frankfurt la superen en confluència de línies.
"On està la Puerta del Sol, el km. 0 d'Alemanya?"
En aquest sentit, Josep Vicent Boira afegit un comentari a la imatge del mapa d’Alemanya que ha publicat: “Un altre model possible: Alemanya, trens ICE (InterCity Express) fins a 300 quilòmetres per hora: 32 ciutats connectades. On està la seva Puerta del Sol, el seu quilòmetre zero?”. La crítica de Boira a la planificació en matèria ferroviària de l’Estat espanyol està en la línia d’altres comentaris contundents del dirigent, tal com ha publicat Més Economia en diverses ocasions.
Otro modelo posible: Alemania, trenes ICE (InterCity Express) hasta 300km/h: 32 ciudades conectadas ¿Dónde está su Puerta del Sol, su km 0? pic.twitter.com/jwYAdN63ui
— Josep Vicent Boira (@JosepBoira) 21 d’abril de 2017
Notícies relacionades
- [Vídeo] C’s ‘desbarra’ autoproclamant-se el primer defensor del corredor mediterrani 12.04.2017.
- La Generalitat denuncia els incompliments espanyols en un anunci a la premsa i Millo esclata 11.04.2017.
- Rajoy, de combatre el Corredor Mediterrani a vantar-se que el Gobierno hi inverteix 05.04.2017.
- Extremadura i Andalusia, en alerta després de la suposada inversió de Rajoy a Catalunya 28.03.2017.
- Rajoy admet l'evidència: el Gobierno només ha invertit a Catalunya el 5% del que va prometre 28.03.2017.