
Herrera proposa un 'cara a cara' entre Zapatero i una dona que ha avortat i un altre entre Rajoy i un immigrant
L'ecosocialista lamenta que s'ofereixi un debat "bipartidista"
A poques hores de celebrar-se el debat televisiu entre el president del govern espanyol i candidat del PSOE, José Luis Rodríguez Zapatero, i el candidat del PP a les eleccions generals, Mariano Rajoy, el candidat d'ICV-EUiA, Joan Herrera considera que el 'cara a cara' que realment li agradaria veure és entre Zapatero i una dona que ha avortat i 'és cridada a declarar davant d'un jutge', i un altre entre Rajoy i un immigrant que des de fa anys viu a l'estat espanyol 'on paga els impostos però no pot votar'. El candidat ecosocialista ha criticat que s'ofereixi un debat 'bipartidista' i ha remarcat que el pròxim 9 de març no se celebren unes eleccions presidencialistes sinó que són unes eleccions del Congrés d'on sortiran les majories parlamentàries que decidiran qui serà el futur president.
Herrera ha criticat que alguns vulguin 'vendre' unes eleccions i un debat com a presidencialistes i situant-les en una tria entre 'el blanc i el negre' que l'únic que aconsegueix, ha afegit, és 'instal·lar-nos en el gris'. Per això, ha afegit, el que cal és 'defugir d'aquesta polarització'. 'Creiem que els models bipartidistes redueixen i empobreixen el debat i que l'únic que aconsegueixen és 'dretanitzar' les polítiques tant dels uns com dels altres. Aquestes no són unes eleccions presidencials perquè 'per sort', ha afegit, estem a Europa i no als Estats Units.Herrera ha dit que a Catalunya 'sabem prou bé' que el que votem és un Congrés als Diputats i que els presidents s'elegeixen per majories parlamentaries com ha passat al Govern de la Generalitat on José Montilla, ha afegit, ha estat president pel suport que va rebre d'una majoria parlamentaria, entre d'altres per ICV-EUiA que 'va aconseguir pujar en nombres de vots'.
El candidat ecosocialista considera que en aquesta campanya s'està tractant a la gent com si fossin 'usuaris o clients' i no com a ciutadans i que tot plegat és perquè plantegen les eleccions com si fossin un 'espectacle' i no una 'forma de decidir' ciutadana.
El candidat ecosocalista ha explicat també que pensa veure el debat a casa seva i com si es tractés d'un partit de futbol 'potser convido algun amic' com fa quan veu els seu equip de futbol. Herrera ha dit també que espera que el debat 'no sigui un mal partit' i que no hagi de 'canviar de canal per avorriment'.