Catolicisme de més ranci davant de llibertat i democràcia. Aquestes són les dues idiosincràsies tan diferents entre Catalunya i Espanya. Mentre la Generalitat de Catalunya ha obert un concurs públic per a comprar urnes de cara al referèndum que s'ha de celebrar aquest setembre, Espanya es gasta més de 300.000 en mantenir i pagar els capellans i les esglésies de les Fuerzas Armadas espanyoles.
L'Estat va pagar el 2016 més de tres milions d'euros per mantenir l'assistència catòlica a les Forces Armades segons publica Eldirario.es. La majoria d'aquests diners es va destinar als sous dels 83 sacerdots de diferent rang que componen l'Arquebisbat castrense. Van suposar 2,75 milions. L'estat espanyol està obligat per llei a facilitar l'assistència religiosa dels militars des del Concordat amb el Vaticà de 1953. D'aquí l'ús de fons públics, no només per als capellans sinó també per mantenir l'Arquebisbat, l'església catedral i el seminari castrenses a més dels temples catòlics destinats a aquest servei.
184.000 per a urnes
Una de les principals argumentacions de l'Estat davant la convocatòria de la Generalitat per a comprar urnes ha estat el malbaratament de fons públics, a part d'afegir-hi que són per a una activitat "il·legal". Mentre els impostos dels ciutadans (dels catalans també) es destinen a pagar els capellans de les Fuerzas Armadas, des del govern català es pretén donar veu al poble perquè s'expressi lliurement amb un pressupost ridícul comparat amb el que dedica l'Estat a la religió.
el 0,7% nomes serveix per que el pocavergonya OMELLA DE LA COPE subvencioni el PROSTIBUL AMB SOTANES DE 13TV-COPE, autentiques homilies franquistes, feixistes i de pocavergonyes per donar vots al PP-LLADRES AMB SOTANES.
OMELLA UN DELINQUENT COMU, que la FISCALIA NO PERSEGUEIX malgrat robar a CARITAS PER AJUDAR A LA BANDA TERRORISTA DEL PP-COPE
OMELLA, a la PRESÓ, INDECENT!!!
I que esperaveu? és espanya, un país cutre, patètic que condecora verges abans que les persones i que tenen com a guardespatlles, secretari i majordom a àngels de la guarda.
Espanya és un país anacrònic, no ha evolucionat mai ni ho farà per molt que surtin luisins i aragonesis intentant desesperadament demosrtar que no és cert tot i que saben que menteixen.
#9 Els enginyers de tómbola espaÑols estan desesperats perquè s´hauran de menjar no se quants milers de tones de sorra, i no saben com fer-ho (proveu amb sal i oli, sobre tot bé d´oli.... Per cert, nazi espaÑol, ja t´ha arribat el teu paquet d´arena per a col-laborar en la ingesta?
A part dels 2.000 milions de sobrecost que espaÑa haurà de pagar, etc, etc. Al final veurem com la marca apaÑa s´acabarà d´enfonsar.
https://www.railastur.es/ave-la-meca-puede-inviable-las-tormentas... Llegir més
ELS CONTRACTISTES DEL TREN DEL DESERT A L´ARABIA, S´HAURAN DE MENJAR TOTA LA SORRA DEL DESERT PER A QUE NO LI ENTRI CAP GRANET A LES VIES.
(Per cert als SIMPATITZANTS ESPAÑOLS, per mitjà d´un paquet certificat els demanen ser solidaris en la ingesta del seu percentatge proporcional d´arena...)
"L'Estat es gasta 3 milions d'euros en esglésies i cures de les Fuerzas Armadas"
"Espanya es gasta més de 300.000 en mantenir i pagar els cures i les esglésies"
3 milions o 300 mil euros????
Potser que abans de penjar qualsevol informació, aquest diari la fes passar per les mans d'un corrector competent. En català no hi ha "cures", sinó "capellans". No hi ha ni un pronom. No direm "costaran uns 184.000", sinó "EN costaran uns 184.000". Algú ho havia de dir, oi?
Després de més d'onze anys d'incansable feina al directe!cat, en aquell llunyà abril de 2007, amb quasi 100.000 entrades registrades i milions de pàgines vistes, ha arribat l'hora de fer un pas ferm i endavant que converteixi ...
Llegir-ne més
Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà
digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que
el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.