La propaganda preelectoral encén el combat sociovergent
Madí acusa els socialistes d'orquestrar una 'campanya a la defensiva' contra la federació · Reclama a Montilla que anunciï la data de les eleccions
Els moviments tàctics preelectorals comencen a aflorar en les formacions polítiques que ja preparen la precampanya amb intensitat. Tot i això, no hi ha encara una data oficial fixada pels comicis, fet que causa nerviosisme als partits. És el cas de CiU, que ha demanat a Montilla que mostri 'elegància democràtica' i anunciï el dia de les eleccions. David Madí, director de campanya de la federació, ha declarat que el PSC parteix amb avantatge perquè ja sap quan seran les eleccions alhora que ha acusat els socialistes de fer publicitat enganyosa en referència a la campanya El canvi real. Madí creu que la propaganda socialista és una 'contracampanya a la defensiva ' en resposta al Comença el canvi que propugna CiU.
Els socialistes ha engegat una campanya per reivindicar la seva feina al capdavant del govern. Amb un estil senzill, unes 500 tanques, cartells i publicitat als autobusos pretenen recordar als electors la feina realitzada pels governs d'esquerres des del 2003. La idea és comparar els governs del tripartit amb els de CiU utilitzant paràmetres com el nombre de Mossos d'Esquadra, la quantitat de places de llars d'infants, els quilòmetres de metro, el nombre de mestres i el finançament de l'estat per a Catalunya, entre d'altres. En tots els casos, s'observa un increment respecte el 2003, quan CiU va deixar el Govern. La formació també manifesta en un comunicat que 'el canvi real s’està produint i només s’aturarà si torna el projecte que va governar Catalunya fins el 2003 i que ara pretén presentar-se com quelcom nou'.El PSC, 'a roda'
Madí, per la seva banda, ha subratllat que el PSC 'va a la roda' de CiU en aquesta precampanya electoral i ha abandonat la campanya continuista del 'Segueixo creient' per 'llençar-se directament a una contracampanya a la defensiva' amb l'objectiu de desactivar el missatge de canvi que propugna CiU des de fa mesos. Segons el convergent, això és 'conceptualment un èxit estratègic de la campanya de CiU de 'Comença el canvi''. I és que Madí ha qualificat l'estratègia socialista dels últims mesos 'd'erràtica', i sempre en resposta als moviments de l'equip de campanya de la federació nacionalista. Això demostra, ha continuat, que hi ha 'un punt de desesperació important' en el PSC.
Madí ha remarcat també que s'ha de respectar la potestat presidencial de decidir la data electoral, i més en un cas d'eleccions anticipades. Però tenint en compte que el marge ja és molt limitat, el convergent ha opinat que Montilla hauria 'd'observar una regla no escrita d'elegància democràtica i electoral', fent pública d'una vegada la data de les eleccions. 'Però sembla ser que aquesta elegància democràtica no forma part del credo de Montilla, i això farà que el seu partit jugui amb avantatge', ha conclòs.
Batalla a Twitter
Paral·lelament a la campanya oficial, el PSC també ha n'ha endegat una altra below the line, amb tot de missatges difosos a través de la xarxa social Twitter amb l'etiqueta #elcanvireal, a l'estil de Els governs de @ciu (23 anys) van fer 24 km. de metro. El #presidentmontilla n'ha fet 52. Aquest és #ElCanviReal que Catalunya necessita o #ElCanviReal pels ciutadans de L'H: inversio de 75€/habitant el 2003 amb CiU a 750€ amb Montilla.Multiplicat per 10!
Però aquesta mateixa etiqueta és utilitzada per destacats militants convergents 2.0 per girar el sentit del missatge, com ja van fer fa uns mesos amb l'etiqueta #segueixocreient, amb lemes com #ElCanviReal seria que el PSC passés a dir-se PSOE o #elcanvireal es que a la Generalitat li costi "deu i sa mare" col•locar deute en els mercats.