UPDATE articles SET lectures = lectures + 1, ip_lectura = inet_aton( '216.73.217.114' ) WHERE id_article = 6113 Pujol equipara el cara a cara entre Zapatero i Rajoy a una "subhasta electoral" i a un "espectacle que fa pena" ! directe!cat

directe ! a La República. N. 4126. Dimecres, 21 d'octubre de 2026 14:00 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa

Pujol equipara el cara a cara entre Zapatero i Rajoy a una "subhasta electoral" i a un "espectacle que fa pena"

"S'hauria de limitar, simplement, a no dir mentides"

Comentaris 0  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional No hi ha cap vot
carregant Carregant

L'expresident de la Generalitat de Catalunya, Jordi Pujol, ha afirmat en un míting de CiU a Igualada que el cara a cara entre Zapatero i Rajoy és un 'debat amb poca substància' i ho ha equiparat a 'una subhasta i un espectacle que fan pena, on impera la bipolarització'. Per Pujol, en el cara a cara, Catalunya només 'serveix de munició i hi té poc a guanyar'. Pujol assegura haver trobat a faltar els debats de fons com els de França, Alemanya o EUA. Així mateix, Pujol ha respost a les declaracions de Zapatero d'aquest diumenge que el lloc dels catalans dins d'Espanya 'ja ens el jugarem nosaltres, no cal que ens ajudi' i ha afegit que Catalunya 'ja se'l sabrà defensar si és tractada amb justícia'.
jordi pujol campanya electoral president catalunya ciu
Comparteix
   

Jordi Pujol ha declarat que 'no volem sentir-nos còmodes dins d'Espanya, volem jugar el nostre paper', en referència a la frase de Zapatero en què expressava el seu convenciment que Catalunya pot trobar el seu espai dins d'Espanya. Pujol ha retret a Zapatero que 's'ha passat tota una legislatura enganyant-nos, faltant al respecte a Catalunya'.

Per Pujol, Zapatero 's'hauria de limitar, simplement, a no dir mentides, a no incomplir, a no enganyar i no arraconar-nos' i li ha demanat que 'deixi de fer declaracions paternals'.

L'expresident de la Generalitat de Catalunya també ha tingut paraules per al PP, afirmant que s'han limitat a 'incrementar el sentiment anticatalà a l'exterior'. En aquesta línia, Pujol ha dictaminat que 'amb el PP és difícil que ens hi entenguem, perquè l'ofensa que han fet cap a Catalunya és molt greu, atacant contra la imatge i la dignitat catalana'.

'Si el PP o el PSOE surten reforçats de les eleccions del 9 de març, significarà que a Catalunya se li pot fer 'de tot i que mai passa res', ha sentenciat Pujol. Davant d'aquesta situació, ha dit que 'no ens preocupa el que pugui passar l'endemà de les eleccions, ni si aritmèticament podem sumar. No volem pagar per endavant'.

El què cal és que el nacionalisme de CiU tingui un pes crucial a Madrid' i ha afirmat que Catalunya s'ha de fer respectar i després ja es mirarà 'la matemàtica'. Finalment, Pujol ha precisat que el vot nacionalista no hauria de ser per ERC perquè els manca 'seriositat, equilibri i solidesa', enfront a un CiU 'lleial, seriós i eficaç'.



COMENTARIS fletxa taronja


No hi ha cap comentari


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat





logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.