
Tupinada de Pedro Sánchez per carregar-se l’esmena de les Joventuts per implantar la República
L’equip del nou secretari general del PSOE temia que el text s’aprovés en un ple marcat per les absències d’algunes federacions
ACN Madrid .- El 39è Congrés Federal del PSOE ha incorporat aquest dissabte al seu dictamen un text que aposta per “avançar enfortint els valors republicans i promovent un model federal”. Una redacció que ha sorgit després d’una dura pugna i d’hores de negociació entre la direcció de Pedro Sánchez i les Joventuts Socialistes, que havien presentat una esmena que apostava per “avançar i implantar la República com a model d’Estat mitjançant una reforma constitucional i la convocatòria d’un referèndum”.
Jugada bruta de l’equip de Pedro Sánchez per evitar un PSOE a favor de la RepúblicaL’esmena de les Joventuts –molt més contundent que el que ha acabat sortint del Congrés- ja havia estat rebutjada a la ponència política del Congrés, però havia obtingut més del 20% dels vots necessaris per ser sotmesa al criteri del ple.
La República queda aigualida, el PSOE aposta per la monarquia
Davant la possibilitat que acabés aprovada en un ple de matinada i molt marcat per les absències d’algunes delegacions, l’equip de Sánchez ha negociat la redacció alternativa que elimina del seu redactat la pretensió de proclamar la tercera República i es limita a apostar pels “valors republicans”.
L’esmena de les Joventuts Socialistes, una clara aposta per la tercera República
L’esmena inicial proposava introduir un paràgraf al defensava la “igualtat entre tots els ciutadans” i defensava que la titularitat de la comandància de l’Estat, càrrec que ostenta el rei “no pot seguir essent de caràcter hereditari”.