UPDATE articles SET lectures = lectures + 1, ip_lectura = inet_aton( '216.73.217.51' ) WHERE id_article = 6238 Abkhàzia demana al món que els reconegui la independència ! directe!cat

directe ! a La República. N. 4126. Dilluns, 19 d'octubre de 2026 22:54 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Internacional doble fletxa

Abkhàzia demana al món que els reconegui la independència

Més conseqüències de l'exitosa autodeterminació de Kosovo

Comentaris 1  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional No hi ha cap vot
carregant Carregant

Quinze anys després d'un procés d'independència que culminava una cruenta guerra civil, Abkhàzia ha aprovat una resolució al seu parlament on demanen a la comunitat internacional, ONU, UE i Rússia que reconeguin la plena sobirania de la regió i el camí cap a la independència i la democràcia a Abkhàzia. Ara per ara, cap país els reconeix com a nació sobirana i internacionalment continuen lligats a Georgia, però els abkhans esperen que la independència de Kosovo els ajudi a trobar el camí cap al reconeixement i la llibertat.
Abkhàzia
Comparteix
   

La república d'Abkhàzia, situada entre el mar negre i les muntanyes del Caucas, no ha aconseguit encara el reconeixement de cap país, malgrat que el 1993 es declararen independents de Georgia. Els abkhans volen aprofitar el corrent de simpatia amb els moviments autodeterministes que ha despertat la independència de Kosovo perquè el món els reconegui, quinze anys més tard, la seva llibertat d'esdevenir una nació sobirana.




COMENTARIS fletxa taronja

item
#1
Oriol fletxa bcn
11 de març de 2008, 08.38 h

No us equivoqueu, Abhkazia nomes vol l¨independencia per a ser un satelit de Russia. Els georgians estan enamorats de Catalunya, s´hi veuen reflectits en la seva lluita per la independencia contra Russia. Georgia/Russia=Catalunya/Espanya.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots
1


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat





logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.