José Manuel Garcia Margallo, exministre d'Afers Exteriors i diputat del PP, assenyala que el referèndum independentista que té previst convocar la Generalitat "no és tant un problema", però sí "aquest malestar", que continuarà si no s'aborda la "complexitat" de la situació.
L'exministre d'Exteriors José Manuel García-Margallo ha afirmat aquest dimarts que s'haurà de "fer una oferta" a la societat catalana, en referència a aquells ciutadans que han passat "de l'autonomisme a l'independentisme" i als qui "demanen algun tipus de sortida dialogada per evitar una situació de bloqueig com la que ens trobem".
En una entrevista a Onda Cero, García-Margallo, que creu que amb Catalunya "s'hauria d'haver mogut fitxa abans", ha comentat que ara el diàleg amb el Govern "no és possible" després que "hagi manifestat la seva voluntat de desconnectar absolutament del marc jurídic" i ha defensat que només es pot dur a terme "dins de la llei". D'altra banda, l'exministre ha assenyalat que l'1-O "no pot haver-hi referèndum de cap tipus ni cap altre tipus de desobediència perquè seria una autèntica burla a l'estat de dret".
Aplaudeix la iniciativa del PSOE
L'exministre ha aplaudit la iniciativa del PSOE de crear una comissió per estudiar la reforma del model territorial i s'ha mostrat partidari d'abordar aquesta situació i resoldre-la "amb diàleg dintre la llei". Per Margallo, no es tracta de discutir sobre la unitat i la igualtat entre els espanyols però "sí moltes altres coses", com la llibertat i els drets moderns, el Senat i les competències territorials, ha citat, entre d'altres, com els principis d'un nou model de finançament, "que s'ha quedat vell i és percebut com a injust", segons ha dit, en algunes parts de l'Estat, com per exemple a Catalunya.
Margallo també ha recordat com durant 7 anys Catalunya havia de percebre inversions en infraestructures equivalents al PIB que aportava respecte el PIB espanyol. Per això, ha apostat per un sistema de finançament en què cadascú "sigui responsable de treure els diners que necessiti per finançar despeses que vulgui desenvolupar".
"No pot haver-hi referèndum"
Sobre l'1-O, l'exministre ha dit que "no pot haver-hi referèndum" però ha afegit que "si el malestar segueix i la qüestió catalana no s'aborda en la seva profunditat i complexitat" el xoc entre el govern espanyol i català es mantindrà "cada dia".
CONVOCAR EL REFERÈNDUM NO SOLAMENT NO ESTÀ PROHIBIT PER LA LLEI, SINÓ QUE ÉS UNA OBLIGACIÓ DE L'ESTAT ESPANYOL. PROU MENTIDES!
ARA, A MÉS, HI REGIRÀ UNA LLEI "AD HOC". L'ESTAT ESPANYOL NO POT INCOMPLIR LA LLEI D'AVANS I LA D'ARA.
El dret a la lliure determinació, és de ius cogens, és a dir, és a dir, està recollit al nivell més alt de les lleis internacionals que han de ser obeïdes sempre.
Aquest dret està ben ancorat a la Carta de les Nacions Unides i en l’article 1 del P... Llegir més
#8 La verdad, aunque a ti no te guste, nazi, es que si mi madre se prostituia no fue por placer, sino porque papá dijo que se iba a por tabaco y no volvio. Mama tenia que alimentarme a mi y a mis seis hermanos/as, y no le paso pol coño romperse a espalda fregando suelos. Creo que hizo muy bien.
#6 NO ES VERDAD ! Después de pajearme el ojete con el vibrador rojiguarro talla XXXXXXL de mamá, no he bebido vino, sólo he bebido un copa de anís el Mono.
Es muy facil calumniar a lo demás. Por eso sois todos NAZIS.
La democràcia española està malalta, greument malalta i no te recuperació per mes que t'entestis.
Que tù vols viure en terrenys contaminats, se m'enrefot . JO,FORA D'UNA TERRA QUE NO TE SOLUCIÓ I EL SEU FUTUR ES CONTINUAR DINS LA NEGRÓ QUE OS ADORNA.
La malversació de aeroports, autopistes i "sainetes" varis, els pagareu vosaltres. JO NO....!!
QUERIDO NAZI SYNERA (becario del panfleto del Asaltapiscinas),
Aunque eres muy cansino me rio mucho desmintiendo con datos y links a documentos y declaraciones que demuestran fus falsos dictamenes judiciales y tus falsas declaraciones de la ONU.
LO MAS GRACIOSOS ES QUE SON TUS PROPIOS COMPAÑEROS NAZIS
http://www.directe.cat/noticia/626933/el-pp-catala-decidit-a-desbancar-c-s#comentari-557964 #6 Jaume - Bcn
3 Synera, convé que llegeixis això: Llegir més
Després de més d'onze anys d'incansable feina al directe!cat, en aquell llunyà abril de 2007, amb quasi 100.000 entrades registrades i milions de pàgines vistes, ha arribat l'hora de fer un pas ferm i endavant que converteixi ...
Llegir-ne més
Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà
digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que
el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.