UPDATE articles SET lectures = lectures + 1, ip_lectura = inet_aton( '216.73.217.87' ) WHERE id_article = 6301 La justícia denega per segona vegada el tancament del repetidor de Mondúver ! directe!cat

directe ! a La República. N. 4126. Dimarts, 20 d'octubre de 2026 05:05 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Cultura doble fletxa

La justícia denega per segona vegada el tancament del repetidor de Mondúver

La Generalitat Valenciana continua la croada per negar TV3 als valencians

Comentaris 1  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 1 vot )
carregant Carregant

El Jutjat del Contenciós Administratiu número 4 de València ha denegat novament l’entrada a la Generalitat Valenciana per tancar el repetidor del Mondúver. Un altre jutjat del Contenciós Administratiu de València, en aquest cas el número 2, ja va denegar l’accés l’any passat en el primer intent de tancament d’aquest reemissor per part del Consell, de manera que Acció Cultural pel País Valencià (ACPV) continua rebent el suport de la justícia en la seva lluita per mantenir les emissions de TV3 al País Valencià.
repetidor tv3 televisio catalunya monduver valencia
El repetiudor de TV3 a Mondúver es salva del tancament

Comparteix
   

En aquest cas, el Tribunal del Contenciós Administratiu número 4 de València ha comunicat a Acció Cultural del País Valencià (ACPV) que denega a la Generalitat Valenciana l’entrada al centre emissor que l’entitat té al cim del Mondúver, al terme municipal de Xeresa (Safor). Segons detalla la resolució judicial, la jutgessa ha tingut en compte la documentació presentada per ACPV i el fet que l’expedient administratiu de la Generalitat, que sanciona amb 300.000 € l'entitat i ordena el cessament de les emissions de TV3 al País Valencià, estiga recorregut davant el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV).

Precisament, el gener passat aquest tribunal va suspendre cautelarment la multa econòmica fins que no hi hagi sentència en ferm. La resolució del Contenciós Administratiu número 4 de València és la segona que es produeix en aquest sentit després que la passada primavera el Jutjat del Contenciós Administratiu de València núm. 2 denegués l’accés en el primer intent de tancament per part de la Generalitat del repetidor del Mondúver.  I la tercera, si tenim en compte que el 10 de gener passat el Contenciós Administratiu número 2 de Castelló de la Plana va resoldre de la mateixa manera pel que fa a l’intent de tancament del repetidor d’ACPV al Bartolo (Plana Alta).

Una vegada més, una decisió judicial evidencia la feblesa legal de la posició de la Generalitat Valenciana pel que fa a les emissions de TV3 –i de C33, 3/24 i 300– al País Valencià. Malgrat això, però, la Generalitat continua l’ofensiva contra la totalitat de repetidors que possibiliten l’arribada del senyal d’aquests canals a les comarques valencianes.

Aquesta setmana, per exemple, la Direcció General de Promoció Institucional de la Generalitat ha donat a ACPV tres dies per marcar voluntàriament “dia i hora” per al tancament dels repetidors de Perenxisa (Horta), Alginet (Ribera Alta) i la Llosa de Ranes (Costera). Si ACPV no fixa voluntàriament el moment del tancament la Generalitat demanarà l’autorització judicial per a procedir al cessament forçós de les emissions des d’aquests repetidors.



COMENTARIS fletxa taronja

item
#1
CarlesSants fletxa Barcelona
13 de març de 2008, 13.44 h

Us heu fixat que el president del pp a País Valencià que fa tot el que pot per tancar les emissions de tv3 allí, per imposar (a editorials i tot) l'ús de "comunidad de valencia" enlloc de l'històric: País Valencià, i que salvatgement tracta d'imposar que el Valencià és una llengua diferent del Català... no parla en res més que en castellà?.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots
1


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat





logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.