Fer la compra escoltant Els Pets, Love of Lesbian o Dusminguet, possible a Bon Preu
El fil musical dels supermercats Bon Preu, Esclat i Orangutan programarà majoritàriament música catalana
S'ha acabat anar a comprar als supermercats i escoltar-hi un fil musical consistent només en Shakira, Operación Triunfo i les Spice Girls. A partir d'ara, als 147 establiments que la cadena de supermercats Bon Preu, Esclat i Orangutan té arreu de Catalunya també s'hi podrà escoltar Gossos, La Pegatina, Cesk Freixas o Ojos de Brujo, entre d'altres. La cadena ha signat avui un acord amb el Departament de Cultura i Mitjans de Comunicació perquè 'els nostres clients també puguin escoltar la música que els és més propera', segons que ha explicat el president-director general del grup, Joan Font. 'Sabíem que el fil musical no lligava amb els nostres punts de venda, que primen la proximitat al client. Per tant, és lògic que la música que hi soni sigui la música feta a Catalunya', ha reblat.
Font opina que 'tot allò que faci que el client se senti atès amb la millor proximitat possible, és garantia d'èxit. Fins ara, era forçat entrar en un establiment i escoltar-hi una música que no t'és habitual. A partir d'avui, la tendència canvia'.Al seu torn, el conseller de Cultura i Mitjans de Comunicació, Joan Manuel Tresserras, ha destacat que l'acord amb Bon Preu 'és important perquè és una intervenció directa de l'empresa en pro de la cultura feta al país'. Alhora, creu que la iniciativa és una primera victòria en la batalla de la promoció de la cultura catalana entre el públic no-militant: 'Els consums culturals passius són clau. Els nouvinguts han de poder provar la nostra cultura sense adonar-se'n. No comprarà un CD de música catalana o sintonitzarà una emissora en català, però si va a comprar a aquests establiments, potser sentirà una cançó que li agradarà i a partir d'aquí s'hi podrà enganxar. Aquest acord, per tant, és de política cultural i és de país.'
El fil musical que s'escoltarà a Bon Preu a partir d'ara estarà format per un 60% de música feta a Catalunya, amb especial sensibilitat per la que es fa en llengua catalana. D'aquesta manera, les cançons dels grups del país arribaran directament a les orelles dels 800.000 clients que la cadena té cada setmana.
Gràcies a l'acord amb la Generalitat, l'Institut Català de les Indústries Culturals (ICIC) mantindrà Bon Preu al dia de totes les novetats musicals que vagin sorgint al mercat. Bon Preu també organitzarà dos concerts al llarg de l'any amb condicions avantatjoses per als seus clients.
Notícies relacionades
- El Grup Bon Preu incorpora 30 nous supermercats amb consciència catalana 03.05.2010.
- Bon Preu compra la xarxa espanyola de supermercats Intermarché 28.06.2009.
- Bon Preu distribueix 2.500 xapes als seus treballadors amb el missatge "Si us plau parla'm en català" 06.08.2008.
- Bon Preu tanca exercici amb una facturació de 441,6 milions d'euros 07.03.2008.