directe ! a La República. N. 4126. Divendres, 29 de març de 2024 09:49 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa

Sense independència [1]: No tindrem aeroport

Les dades són demolidores, l’espoli també arriba a l’aeroport de Barcelona, els seus beneficis malversats per AENA en inversions sense cap sentit

Comentaris 3  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 4 vots )
carregant Carregant

L’Aeroport del Prat és el més rendible de la xarxa d’Aena, on aporta el 55% del benefici (339,28 milions d’euros), però només rep el 7% de la inversió aeroportuària de l’Estat. Aquestes xifres contrasten amb l’aeroport de Madrid, que només aporta el 4% dels beneficis (27,5 milions) però que en canvi rep el 20% de la inversió. “Barcelona és 12 vegades més rendible que Madrid i l’Estat preveu que rebi 3 vegades menys d’inversió”, ha exposat el conseller de Territori i Sostenibilitat Josep Rull, que ha comparegut acompanyant al conseller de la Presidència i portaveu, Jordi Turull, en la roda de premsa posterior al Consell Executiu

Comparteix
   


Etiquetes
Publicat al @meseconomia 

Un únic operador, ens cal la independència

 
Aquesta diferència s’explica, tal com ha detallat el titular de Territori i Sostenibilitat, perquè la gestió de tot el sistema aeroportuari estatal està en mans d’un únic operador. “El monopoli d’Aena està orientat a afavorir una xarxa amb un únic hub a Madrid complementada per altres aeroports secundaris que només interessen pels beneficis, on destaca per sobre de tots Barcelona”, ha exposat.
 
Per a Rull, “Aena és un fre molt considerable a la capacitat d’expansió en condicions de l’aeroport de Barcelona i la seva gestió és ineficient”. Per això, ha reblat que “cal que el Govern assumeixi la gestió de l’aeroport”.
 
Més de 48 milions de passatgers
 
L’aeroport de Barcelona tancarà l’exercici 2017 amb gairebé 48 milions de passatgers anuals, assolint així el 87% de la seva capacitat (estimada en 55 milions de passatgers anuals) sense cap inversió ni alternativa de gestió prevista per als pròxims 4 anys més enllà de l’ampliació del dic Sud de la T1.
 
El Govern ha analitzat aquest dimarts l’Informe de valoració de la gestió de l’aeroport de El Prat en el qual es denuncia “la manca o errada” de previsió de l’ens gestor estatal, Aena, respecte a aquesta infraestructura estratègica de país.
 
Falta de previsió

 
Les projeccions de trànsit amb què treballa l’Estat, que serveixen de base per planificar les inversions, estimen per a l’aeroport de Barcelona un trànsit de 47,2 milions de passatgers l’any 2021. Però les dades de l’aeroport són molt superiors i aquest 2017 ja se superarà la xifra prevista per al 2021.
 
“No és seriós fer una previsió d’inversió de cara al futur quan les dades de creixement ja les supera la realitat. Aena va tard i malament perquè una planificació seriosa és la que planteja inversions i projectes quan la infraestructura està al voltant del 65-70% de la seva capacitat”, ha retret el conseller.
 
 
 
 
 
.



Notícies relacionades

COMENTARIS fletxa taronja

item
#3

Valora aquest comentari:   votar positiu 3   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#2
QUATRE BARRES fletxa II*II Republica Catalana II*II
8 de setembre de 2017, 08.42 h




II*II. PRECIPITEM

. . . . EL PUNT i FINAL

. . . . DUI.....JA !



.


Valora aquest comentari:   votar positiu 10   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#1
8 de setembre de 2017, 06.03 h

Hem de fotre el camp JA!!


Valora aquest comentari:   votar positiu 19   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots
1


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat






















EDITORIAL fletxa

Del Directe a La República

Després de més d'onze anys d'incansable feina al directe!cat, en aquell llunyà abril de 2007, amb quasi 100.000 entrades registrades i milions de pàgines vistes, ha arribat l'hora de fer un pas ferm i endavant que converteixi ... Llegir-ne més

#xocdetrens fletxa






giny

giny

BLOGS enquestes

Joan Lladonet Joan Lladonet
S’avalua bé? Qui sap avaluar?

logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.