Second Life, de món virtual a món de negocis
Algunes empreses comencen a utilitzar el món virtual de Second Life per fer negocis
Fer negocis per Internet ara per ara no sembla quelcom que ens sorprengui. Però que les empreses comencin a utilitzar el món virtual per fer entrevistes de feina o per vendre cotxes, la sorpresa no ens la treu ningú. Doncs, segons experts, el portal virtual Second Life és el futur de la telecomunicació mundial.
Second Life és un món paral·lel al real. Els seus usuaris poden jugar a ser protagonistes en un espai virtual. El joc, que cada vegada adquireix més ressò, va ser creat al 2002 i avui dia ja té registrats més de 6 milions d'usuaris. La gràcia de l'aventura és que cada un d'aquests 6 milions de jugadors han creat el seu personatge en 3D. Doncs ara, empresaris catalans veuen en el món virtual una finestra per als seus negocis.Des de fa uns mesos, moltes empreses han decidit apostar per aquest peculiar món. Per als experts, Second Life serà l'Internet del futur i és important tenir-hi una presència prematura.
David Casas, director de Sosmati, explica els múltiples avantatges del portal: "Els elements d'interacció en el web són molt limitats, i en canvi Second Life t'ofereix un ventall de recursos amplíssim. Tu hi pots reproduir vídeo en 3D, hi pots fer presentacions, pots parlar amb persones amb les mateixes sensacions com si estiguessis fent-ho en temps real o bé amb la persona, hi pots fer les reunions... T'ofereix moltes més possibilitats i, per tant, des del punt de vista comercial penso que això pot afavorir més un procés de convenciment sobre un producte o un servei o de venda." L'empresa de Casas, especialitzada en assistència informàtica per telèfon, concerta la primera entrevista de treball a Second Life. És una forma original de comprovar que els candidats de carn i ossos estan al dia en les últimes tendències a internet.
L'empresa automobilística Nissan ja regala cotxes virtuals a Second Life que es poden modificar o "tunejar". Serveix, per exemple, per descobrir quins models agraden més als usuaris o quines són les tendències que s'imposen. També participen en experiències semblants empreses com Visa, Adidas o Nike, on qualsevol es pot comprar unes sabatilles per lluir a Internet.