UPDATE articles SET lectures = lectures + 1, ip_lectura = inet_aton( '216.73.217.104' ) WHERE id_article = 6542 La inflació continua desbocada i l'IPC s'enfila fins el 4,6% el març ! directe!cat

directe ! a La República. N. 4126. Dimecres, 21 d'octubre de 2026 05:52 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Economia doble fletxa

La inflació continua desbocada i l'IPC s'enfila fins el 4,6% el març

Des de 1995 que no era tan elevada

Comentaris 1  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional No hi ha cap vot
carregant Carregant

L'indicador de l'IPC avançat que elabora l'Institut Nacional d'Estadística espanyol (INE) registra un augment de preus al conjunt de l'Estat del 4,6% aquest març, dos punts més que el febrer que va ser del 4,4%. Amb aquest valor, els preus segueixen amb la tendència alcista iniciada el setembre del 2007 quan la inflació va arribar el 2,7%. La taxa interanual del mes de març presenta un important increment passant d'un indicador del 2,5% que es va registrar el març del 2007 al 4,6% d'aquest mes. Aquesta xifra correspon a l'estadística avançada que prepara l'INE per incorporar-la a les estadístiques europees recollides en l'Eurostat i que tot i ser únicament orientativa és un indicador que habitualment coincideix amb l'IPC oficial.
inflació economia diners compra supermercat
Comparteix
   

L'Institut Nacional d'Estadística farà públic l'IPC oficial del mes de març aquest 11 d'abril.

Les xifres corresponen al conjunt de l'estat espanyol perquè l'indicador de l'IPC avançat només fa referència a l'estadística del conjunt de l'Estat i no fa les demarcacions territorials que sí fa l'IPC oficial de l'INE.

Des del mes de setembre del 2007 la inflació no ha parat d'augmentar. Les xifres en el conjunt de l'Estat indiquen que el setembre del 2007 el preus van pujar el 2,7%, l'octubre el 3,6%, el novembre van passar la línia del 4% i l'increment va ser del 4,1%, el desembre del 4,3%, el gener el 4,3% i el febrer el 4,4%.



COMENTARIS fletxa taronja

item
#1
JM fletxa Sant Boi
31 de març de 2008, 16.54 h

Potser haurieu de repassar la redacció passar de 4.4 a 4.6 és un augment de "DUES DÈCIMES DE PUNT", no pas de "DOS PUNTS", que és el que diu l'a


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots
1


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat





logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.