UPDATE articles SET lectures = lectures + 1, ip_lectura = inet_aton( '216.73.217.104' ) WHERE id_article = 6570 La Generalitat crea una línia de préstecs per a les pime comercials catalanes ! directe!cat

directe ! a La República. N. 4126. Dimecres, 21 d'octubre de 2026 04:47 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Economia doble fletxa

La Generalitat crea una línia de préstecs per a les pime comercials catalanes

Se'n beneficiaran empreses amb la seu social al Principat

Comentaris 0  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional No hi ha cap vot
carregant Carregant

El Consell de Govern català ha acordat aquest dimarts al matí destinar 25 milions d'euros per fomentar l'expansió de les petites i mitjanes empreses (pime) comercials catalanes a través d'una línia de préstecs: ICF-CreixComerç. L'objectiu és finançar projectes d'inversió que fomentin la consolidació, l'expansió i el creixement en nombre d'establiments comercials, tant en iniciatives individuals com col·lectives en el seu sector d'oferta respectiu, tant a Catalunya com a l'exterior. L'Executiu ha autoritzat també la creació d'uns fons d'ajuts, anomenat Fons CreixComerç, per instrumentar l'ajut aportat en el marc d'aquesta línia de préstecs i que queda constituït per una quantitat màxima de 750.000 euros.
inversió diners euros bitllets economia
Comparteix
   

La línia de préstecs ICF-CreixComerç té com a objecte de finançament els projectes vinculats a l'obertura de nous establiments comercials a Catalunya, el desenvolupament d'iniciatives logístiques per a la millora de les funcions d'aprovisionament i distribució, l'expansió comercial fora de Catalunya i l'adquisició d'establiments o cadenes de distribució.

Els destinataris poden ser pime comercials detallistes amb projectes d'inversió a dins o a fora de Catalunya, per al creixement de la seva xarxa comercial, si tenen com a mínim cinc punts de venda oberts al públic; pime amb projectes d'inversió per a la comercialització detallista de productes de marca pròpia, tant a dins com a fora de Catalunya, o pime de serveis que hagin iniciat l'aplicació d'un pla sectorial amb la col·laboració de l'Agència per a la Promoció del Comerç del COPCA.

En els tres casos, els beneficiaris hauran de complir com a requisits tenir seu social a Catalunya, tenir una facturació com a màxim de cinquanta milions d'euros, i que a criteri de l'ICF, l'empresa sigui sòlida i el projecte d'inversió, viable.

Quant a les condicions de préstecs, la quantia màxima de finançament no podà excedir del 80% de la inversió a realitzar, tenint en compte que l'import màxim serà de cinc milions d'euros en el cas d'adquisició d'immobles, i per a altres actius com instal·lacions o traspassos, el mínim serà de 300.000 euros i el màxim d'1.500.000 euros.

El conveni de col·laboració per autoritzar aquesta línia de préstecs s'ha signat entre el Consorci de Promoció Comercial de Catalunya (COPCA), organisme adscrit al Departament d'Innovació, Universitats i Empresa, i l'Institut Català de Finances (ICF), adscrit al Departament d'Economia i Finances.

La sol·licitud per el préstec a l'ICF i la resta de condicions es poden obtenir al web del Departament d'Innovació, Universitats i Empresa o al de l'ICF.



COMENTARIS fletxa taronja


No hi ha cap comentari


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat





logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.