Com serà el ple "específic" sobre el 155 d'aquest dijous?
Puigdemont no descarta comparèixer a la cambra alta
La Junta de Portaveus ha acordat aquest matí que el ple específic sobre "l'aplicació de l'article 155 de la Constitució espanyola a Catalunya i els seus efectes" es dugui a terme aquest dijous, segons la proposta de JxSí i la CUP, que ha rebut l'aval del PSC i CSQP. Però no ha fixat encara l'hora a l'espera del calendari que marqui el Senat.
Comparteix
TweetEtiquetes
Si el president de la Generalitat, Carles Puigdemont, finalment decideix anar al Senat a defensar personalment les al·legacions al dictamen sobre l'aplicació del 155, té dues opcions, segons marca el reglament.
La primera, és fer-ho el dijous a la tarda quan es reuneix la comissió per votar el dictamen elaborat per la ponència. La segona, divendres al matí abans del ple del Senat que ha de servir per votar l'informe de com s'aplicarà el 155. El president del Senat, Pío García-Escudero, podria modificar el calendari per tal de permetre a Puigdemont comparèixer.
Ple del Parlament
Els seguirà una intervenció il·limitada de Puigdemont, i després de les seves paraules, es podria suspendre la sessió per donar marge als grups, que intervindrien després trenta minuts més cada un.
Al·legacions al Senat
Notícies relacionades
- JxSí i la CUP proposen que el ple per donar resposta al 155 se celebri dijous 23.10.2017.
- El sindicat majoritari dels Mossos s'oposa al 155 i demana que "no hi hagi extralimitacions" 23.10.2017.
- Un diari espanyol afirma que TV3 adoctrina a la seva audiència 23.10.2017.
- El PSC dividit després del suport del PSOE al 155 23.10.2017.
- La premsa unionista espera amb candeletes l'aplicació del 155 23.10.2017.