Puigdemont: "Defensarem els nostres drets fins al final"
El president denúncia que la justícia espanyola està al servei de l'agenda política
El president Carles Puigdemont ha denunciat la "brutal ofensiva judicial" de l'Estat espanyol per "empresonar massivament i criminalitzar els que promouen idees polítiques". "Defensarem els nostres drets fins al final, perquè hi ha molt més en joc que el nostre futur personal. Està en joc la democràcia", ha asseverat.
L'empresonament dels consellers és una "vergonya colossal"
Pel president, és una "vergonya colossal" que els líders independentistes, d'un projecte que va tenir un gran suport a les urnes, "facin front a 30 anys de presó" i que alguns, com els consellers i el vicepresident, ja estiguin tancats.
La voluntat popular, per sobre de tot
Paral·lelament, Puigdemont ha reclamat que "prevalgui la voluntat de la majoria dels ciutadans" i que es respectin "els drets fonamentals inclosos en els tractats internacionals".
Per últim, ha fet una referència al pacifisme de la societat catalana. "Els defensors de la independència de Catalunya, mai hem optat per la violència, al contrari", ha afirmat. I ha lamentat que el gobierno "mentia quan van dir que es podia parlar de tot".
Notícies relacionades
- El govern espanyol descarta la il·legalització de partits de cara al 21-D 06.11.2017.
- Collboni pressiona Colau a dos dies de la consulta interna sobre la continuïtat del pacte municipal amb el PSC 06.11.2017.
- Albiol rebutja que el 21-D sigui un plebiscit sobre la independència 06.11.2017.
- Mitja Espanya pot descobrir que el problema no és Catalunya gràcies a la nova samarreta de la Selección 06.11.2017.
- L'Estat podria perdre fins a 13.000M€ si no troba una solució política al cas català 06.11.2017.