CiU no exigirà la dimissió de Baltasar "per no fer el joc" al Govern polititzant el tema de l'aigua
Ara cal "buscar solucions als problemes que té el país"
El portaveu del Grup Parlamentari de Convergència i Unió, Oriol Pujol, ha assegurat aquest dijous a Lleida que la federació nacionalista no es planteja, de moment, exigir la dimissió del conseller de Medi Ambient i Habitatge, Francesc Baltasar, per la gestió que ha fet de la qüestió de l'aigua. Tot i això, ha qualificat el conseller d''inhabilitat i incapacitat' en matèria d'aigua però ha assegurat que si n'exigeixen la dimissió 'estaríem fent el joc al govern i a Montilla de parlar de dimissions enlloc de buscar solucions als problemes que té el país'. També ha afegit que no ha de ser el Segre i les comarques de Lleida qui paguin la manca de previsió del Govern.
Els portaveus del Grup Parlamentari de Convergència i Unió, Oriol Pujol i Josep Maria Pelegrí, han ofert una roda de premsa a Lleida on han declarat que 'no és just que el Segre i les comarques de Lleida acabin pagant la manca de previsió i improvisació del Govern en matèria de política hidràulica'. Així, Oriol Pujol ha afirmat que el Govern 'fa quatre o cinc anys que dorm a la palla en aquesta matèria'. Pujol ha qualificat de 'covard' el Govern perquè 'és incapaç d'empènyer mesures a altres llocs de Catalunya que si es veu amb cor d'emprendre al Segre i a les comarques de Lleida on es creu que tindrà una confrontació i un rebuig més tolerable que el que tindria en altres zones de Catalunya'.CiU critica que el Govern rebutgi les seves propostes pel fet d'haver-les presentat la federació com la del Roine que 'si ha estat més ben vista pel president de l'Estat'. La proposta del Roine 'no és una proposta per demà passat però ja seria una realitat si deu anys enrere el PSC s'ho hagués pres seriosament i no com una broma pesada'. En aquest sentit, Pujol ha assegurat que CiU seguirà predisposada a buscar solucions tècniques al problema de l'aigua lluny de les polítiques tot i que es reserven una fase 'on es vegi com impossible la negociació amb el Govern'. Pel portaveu de la federació, CiU ha actuat 'amb molt bona voluntat' no volent polititzar aquest problema 'perquè això és el que espera el Govern'. 'El Segre és el semàfor vermell que se li pot penjar al Govern per la mala gestió que n'han fet', ha afegit.
Pujol ha afirmat que Montilla té un 'atac de gelosia' pel fet que Zapatero accepti dialogar amb França sobre el Roine i no descarti aquesta opció. El portaveu nacionalista ha demanat al president de la Generalitat 'que prengui nota del que a Madrid ja han començat a entendre'. En aquest sentit, demana a Montilla una rectificació 'perquè Catalunya està fent el ridícul per culpa dels seus governants'. Pujol ha afirmat no entendre com el Govern rebutja transvasar aigua el Roine mentre si veu amb bons ulls propostes com la MAT. A més, ha recordat que per poder transvasar aigua de l'Ebre, i en extensió del Segre, es necessària l'autorització del govern espanyol.
Per CiU el problema de la manca d'aigua ja és un problema polític. La federació ho afirma davant el fet que el Govern rebutgi qualsevol proposta en aquesta matèria que arribi de mans de CiU. Així, Pujol ha afirmat que el Govern ha rebutjat l'estructuració d'una comissió parlamentària de seguiment de les obres hidràuliques i que el Parlament es pronunciï sobre el projecte de transvasar aigua del Segre. 'Ni el PSC, ni ICV, ni ERC volen que es voti el Segre al Parlament', ha dit Pujol.
CiU exigirà que en la futura Mesa de l'Aigua del Parlament hi siguin presents representats dels territoris afectats pel projecte de transvasament. Segons el portaveu nacionalista, 'cal un acord previ a la mesura perquè aquesta pugui tirar endavant'.
Tanmateix, CiU exigeix al Govern 'que estigui a l'alçada' i deixa la porta oberta a cercar solucions al problema. Pujol també ha criticat 'la feblesa del Govern' i, en concret, al conseller de la vicepresidència, Josep-Lluís Carod-Rovira, per no haver coordinat els delegats territorials davant el projecte de captació d'aigua del Segre. Pujol ha fet aquesta afirmació davant les amenaces de dimissió dels delegats del Govern a Lleida i a les Terres de l'Ebre –els dos d'ERC- per 'coherència' front el projecte de transvasament. Així, ha preguntat si el conseller de Governació, Jordi Ausàs, natural de la Seu d'Urgell, també es planteja ser coherent i presentar la seva renúncia al càrrec davant el projecte.
Finalment, Josep Maria Pelegrí ha aprofitat per reclamar la necessitat d'abonaments per l'Alta Velocitat i majors freqüències de pas en els serveis a la ciutat de Lleida.







