UPDATE articles SET lectures = lectures + 1, ip_lectura = inet_aton( '216.73.216.32' ) WHERE id_article = 6825 Per Carme-Laura Gil CDC no va tenir presència al discurs de Duran i Lleida en la investidura ! directe!cat

directe ! a La República. N. 4126. Dimecres, 21 d'octubre de 2026 16:11 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa

Per Carme-Laura Gil CDC no va tenir presència al discurs de Duran i Lleida en la investidura

Assegura que Duran no és nacionalista, és "regionalista"

Comentaris 1  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional No hi ha cap vot
carregant Carregant

L'exconsellera de CiU i membre de la direcció de CDC Carme-Laura Gil ha assegurat aquest dimarts, en un article al seu bloc, que Convergència no va estar representada en el discurs de Josep Antoni Duran i Lleida al Congrés dels Diputats durant el debat d'investidura de José Luis Rodríguez Zapatero com a president espanyol. Gil qualifica Duran de 'regionalista', tot i no dubtar que 'la seva prioritat i primer compromís és, com digué, Catalunya'. Però ha afegit que 'CDC no és regionalista', perquè 'en el seu magma interior bull el nacionalisme polític'. Gil ha dit que el discurs de Duran 'no fou el que jo hagués volgut escoltar', perquè 'no hi havia la nació, perquè CDC no hi parlà'.
duran i lleida congrés diputats
Comparteix
   

Per l'exconsellera, 'malgrat que en termes de política conjuntural Duran, en nom de CiU i Catalunya, hàbilment i seriosa obtingué la resposta política conjuntural buscada, no fou el seu discurs el que jo hagués volgut escoltar'.

Gil ha assegurat que Duran va tenir una actuació al Congrés dels Diputats 'decorosa, preparada, seriosa', tot dient que és 'un polític atent, professional, que té cura de les formes i contingut del seu discurs'. 'Recorda en les maneres un magnífic diputat català, el polític florentí li deien, com ell no és independentista, com ell és fred, asèptic, hàbil', ha afegit.

L'exconsellera ha assegurat que, mentre escoltava Duran en els debats d'investidura de Zapatero, 'constatava la seva coherència entre objectiu i discurs' i 'reafirmava' el seu 'allunyament del futur que UDC propugna' per a Catalunya. Gil considera que Duran està 'ancorat al catalanisme polític del segle passat, el que adoptà com a missió desenvolupar l'autogovern de Catalunya i la modernització d'Espanya'. A tall d'exemple, Gil ha remarcat 'el plural emprat contínuament' amb a 'nuestra economía, nuestros problemas, de donde venimos', que, segons la dirigent de CDC, provoca que 'la nostra economia era l'espanyola, el país era Espanya i el plural era el col·lectiu on Catalunya es difumina'. Gil ha criticat que Duran parlés del 'model de societat' de CiU 'per al conjunt espanyol', 'obviant que l'Espanya del segle XXI no és la del XX com no ho és tampoc Catalunya'. L'exconsellera considera que 'Catalunya ja no té un projecte per a Espanya, ni Espanya el vol ni el necessita per a la seva fesomia moderna'.

La dirigent de CDC ha afegit que 'el catalanisme polític d'ahir és el que el socialisme català d'avui ha adoptat com a propi'. 'D'una banda, s'ha transformat en autonomisme o regionalisme en graus diversos amb el fonament comú que Catalunya forma part d'Espanya i l'acceptació més o menys convençuda de l'existència d'una nació cultural', ha dit. De l'altra, 'el nacionalisme polític és l'evolució natural d'aquell catalanisme, que troba la seva plenitud en la independència'.



COMENTARIS fletxa taronja

item
#1
Josep fletxa Barcelona
15 d'abril de 2008, 23.39 h

Quina sorpresa, botifler DURAN escombrant cap a ca seva, ca n'UDC ... ningú no s'ho hauria imaginat mai !


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots
1


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat





logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.