directe ! a La República. N. 4126. Dissabte, 25 de setembre de 2021 05:45 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa

El CNI desmunta la conspiració sobre ingerències russes al procés català

'El País' s'ha vist implicat en la polèmica, en publicar-se que Rússia l'hauria pagat per difondre propaganda fins al 2016

Comentaris 0  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 1 vot )
carregant Carregant

M.B| Aquest matí, el sots-director general del Centre Criptològic Nacional (CNN), Luis Jiménez, i el seu cap de Ciberseguretat, Javier Candau, han desmuntat les acusacions sobre la suposada ingerència russa en el procés català. El CNN -que depèn del CNI- ha negat que existeixi cap mena de ciberatac rus (ni tampoc de cap altre Estat) durant els dies de més intensitat en el conflicte entre Catalunya i Espanya, com la jornada en que el Parlament va declarar la independència o el dia en que es va anunciar l'aplicació de l'article 155 per suspendre l'autogovern. 
 
russia president vladimir putin
El president rus, Vladimir Putin, en una imatge d'arxiu

Comparteix
   


Etiquetes
Els únics atacs que sí han detectat des del CNN són els que van rebre les webs de l'administració pública per part de ciberactivistes com 'Anonymous', que va dur a terme l'anomenada Operació Catalunya contra la repressió de l'Estat; tot i que Jiménez i Candau han aclarit que no es poden ficar en el mateix sac que les ingerències a les quals es referia el govern espanyol. 

Pel que fa als ciberatacs, tot i que en van rebre 70 durant 10 dies -coincidint amb l'aplicació del 155-, només dos d'ells van considerar-se de certa rellevància ja que van tractar de fer-se amb informació, tot i que finalment no ho van aconseguir. 

Rússia hauria pagat a 'El País' per difondre propaganda fins al 2016
 
Segons publica 'eldiario.es', 'El País' està entre els mitjans de comunicació estrangers als quals el president de Rússia, Vladimir Putin, hauria pagat per publicar propaganda favorable als seus interessos: entre altres coses, lloances al mateix Putin o informacions sobre el fet que l'opinió pública russa estava a favor de la intervenció a la guerra de Síria. Això es feia -segons 'eldiario.es'- mitjançant el suplement 'Russia Beyond The Headlines', que es va incloure al mitjà del grup PRISA des de (almenys) el 2011 fins al 2016. Diu la publicació que ha avançat la informació que els continguts d'aquesta índole es redactaven directament des de Moscou.

El mitjà al qual 'El País' ha acusat de ser un dels actors clau en la suposada ingerència russa al procés català (RT.com, l'antiga Russia Today) forma part del mateix conglomerat mediàtic rus que va finançar el diari fins l'any passat. 



COMENTARIS fletxa taronja


No hi ha cap comentari


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat


















EDITORIAL fletxa

Del Directe a La República

Després de més d'onze anys d'incansable feina al directe!cat, en aquell llunyà abril de 2007, amb quasi 100.000 entrades registrades i milions de pàgines vistes, ha arribat l'hora de fer un pas ferm i endavant que converteixi ... Llegir-ne més

BLOGS enquestes

Joan Lladonet Joan Lladonet
Aquesta és la democràcia espanyola?
Ramon Boixet Ramon Boixet
Obrirà el Vaticà la Guàrdia Suïssa a les dones ?
Jordi Aviñó
Les millors cales de la Costa Brava

#xocdetrens fletxa







logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.