directe ! a La República. N. 4126. Dimarts, 15 d'octubre de 2024 20:48 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Comunicació doble fletxa

El consum d'Internet continua creixent a Catalunya, segons el Baròmetre de la comunicació i la cultura

Diaris i ràdios mantenen la tendència a la baixa mostrada en anteriors onades de l'estudi

Comentaris 0  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 2 vots )
carregant Carregant

La 4a onada del Baròmetre de la comunicació i la cultura, corresponent a l'any mòbil entre setembre de 2009 i agost de 2010, ratifica la tendència marcada en estudis precedents sobre consums de mitjans de comunicació a Catalunya. El consum de diaris, per exemple, es manté a la baixa amb un 3,5% menys de lectors que en l'últim any i també el de ràdio, amb un 3,2% menys d'oients. Així mateix, la tendència a l'alça d'Internet -12,8% més- i de revistes -4,7% més-, es manté en el període analitzat. Pel que fa a la llengua de consum, el castellà manté la seva preponderància sobre el català, una dada que s'explica, en part, per la major oferta de comunicació en llengua castellana.
usuari internet ordinador pc teclat baròmetre audiència
Comparteix
   


Etiquetes
Amb més de 30.000 entrevistes personals realitzades entre el setembre de 2009 i l'agost de 2010 s'han presentat aquest dijous els resultats de la 4a onada del Baròmetre de la comunicació i la cultura, que elabora la Fundació Audiències de la Comunicació i la Cultura Fundacc-.

Pel que fa al consum de premsa escrita al conjunt de Catalunya, registra en aquest període un total de 2.641.000 lectors diaris, és a dir, un 34,6% de la població catalana, el que suposa un 3,5% menys que el mateix període analitzat l'any passat.

Els gratuïts també perden

Tant els diaris de pagament com la premsa gratuïta perden lectors. En un any, els segons han perdut 76.000 lectors, és a dir, un 1,2% menys de penetració, amb 568.000 lectors diaris. '20 minutos' és el quart rotatiu més llegit a Catalunya i el primer dels gratuïts, amb 416.000 lectors -11.000 menys que ara fa un any-. 'Què' i 'ADN' figuren correlativament a la vuitena i novena posició del rànquing global de diaris, amb 256.000 i 245.000 lectors respectivament.

Quant als diaris de pagament, 'El Periódico de Catalunya' segueix sent el diari més llegit 10,8% de penetració- amb 694.000 lectors, seguit de 'La Vanguardia' -638.000 lectors diaris- i 'El Mundo Deportivo' -476.000 lectors-. Pel que fa als suplements de la premsa escrita, 'Magazine', de 'La Vanguardia', es manté líder amb 433.000 lectors setmanals.

En relació amb les revistes, cal destacar que guanyen 232.000 lectors respecte l'any passat, el que representa una penetració un 4,7% més alta, que arriba ja al 65,1% de la població. 'Pronto', 'Hola' i 'Lecturas' es mantenen, en aquest ordre, al capdavant del rànquing de publicacions setmanals i quinzenals. Amb tot, publicacions en català com el '9Nou' sisè en aquesta classificació-, 'El Tot Mataró i 'Tot Maresme', 'Capgròs' o 'La Fura' es mantenen entre els quinze més llegits de Catalunya.

Pel que fa a les revistes mensuals, de nou liderada per 'Muy interesante' i 'National Geographic', la catalana 'Sapiens' repeteix en quarta posició i amb 11.000 lectors més un total de 127.000-

Ràdio: lideratges repetits, audiències a la baixa

Catalunya Ràdio segueix sent l'emissora generalista més escoltada a Catalunya amb 487.000 oients diaris, per davant de RAC1 amb 445.000- i Cadena SER amb 368.000-.

Pel que fa a les temàtiques, també 'Los 40 Principales' manté el seu liderat per davant de 'Flaix FM', 'RAC 105' o 'Ràdio Flaixbac'. I quant a les emissores temàtiques informatives, 'Catalunya Informació' és líder indiscutible amb 121.000 oients diaris, molt per davant dels 74.000 de 'Radio Marca'.

Amb tot, però, la 4a onada del Baròmetre de la comunicació i la cultura fa palès un descens general del consum de ràdio a Catalunya. Respecte fa un any, la ràdio ha perdut 74.000 oients, és a dir, un 3,2% menys.

La televisió es manté

La televisió, malgrat perdre al voltant de 40.000 espectadors, manté la seva alta penetració a Catalunya amb un 91,3% de la població. Televisió de Catalunya és la televisió líder amb un 17,6% de quota de pantalla, i també a cada una de les demarcacions.

Si es comparen només els canals de televisió estatal, és 'Telecinco' la que encapçala el rànquing, seguida d'Antena 3' i 'La 1' de Televisió Espanyola.

Internet continua a l'alça

Un 44,8% dels catalans utilitza Internet cada dia, segons el Baròmetre de la comunicació de la cultura. Això representa un augment substancial d'un 12,8% respecte les dades de l'any anterior.

Els webs més visitats segueixen essent els cercadors -96,4%- amb diferència, i seguidament els d'entitats financeres, els portals generalistes i la premsa generalista.

Pel que fa al consum de cinema, un 35,8% dels catalans hi ha anat en els darrers tres mesos, preferentment per veure, de major a menor percentatge, pel·lícules d'acció i aventures, comèdies, ciència ficció i fantàstic o drama.




COMENTARIS fletxa taronja


No hi ha cap comentari


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat






















EDITORIAL fletxa

Del Directe a La República

Després de més d'onze anys d'incansable feina al directe!cat, en aquell llunyà abril de 2007, amb quasi 100.000 entrades registrades i milions de pàgines vistes, ha arribat l'hora de fer un pas ferm i endavant que converteixi ... Llegir-ne més

#xocdetrens fletxa






giny

giny

BLOGS enquestes

Joan Lladonet Joan Lladonet
12 d’octubre, dia de l’espoli a Amèrica, que continua avui a Catalunya

logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.