UPDATE articles SET lectures = lectures + 1, ip_lectura = inet_aton( '216.73.217.104' ) WHERE id_article = 6928 El president de l'Orfeó Català de Mèxic diu que necessiten "ajuda logística" de la Generalitat per a projectar a l'exterior la imatge de la Catalunya d'ara ! directe!cat

directe ! a La República. N. 4126. Dimecres, 21 d'octubre de 2026 06:56 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Cultura doble fletxa

El president de l'Orfeó Català de Mèxic diu que necessiten "ajuda logística" de la Generalitat per a projectar a l'exterior la imatge de la Catalunya d'ara

Necessiten "els personatges" que expliquin la cultura actual

Comentaris 0  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 2 vots )
carregant Carregant

'Necessitem ajuda de la Generalitat per a projectar la imatge de la Catalunya actual a l'exterior', diu el president de l'Orfeó Català de Mèxic, Xavier Torroja, que a partir del dia 21 d'abril, i fins al dia 25, participarà a la 4 Trobada de Casals Catalans a l'Exterior organitzada per la Secretaria d'Afers Exteriors de la Generalitat, a Tarragona. Torroja diu que els casals necessiten l'ajuda logística, que només els pot donar la Generalitat, per donar a conèixer la cultura catalana 'als nostres països'. A més Torroja creu que la creació de les Oficines de Catalunya a l'Exterior els donaria 'molta representativitat' dins el país i dins la colònia catalana establerta a Mèxic.
Xavier Torroja orfeó català mèxic
Comparteix
   

El president de l'Orfeó Català de Mèxic, Xavier Torroja, va néixer a Reus però l'any 1948 va immigrar amb els seus pares a Mèxic. Fa 60 anys que és en aquest país centreamericà i 11 que és president de l'Orfeó, i es considera 'basicament català'. Torroja diu que quan neixes en un lloc, 'et queden les arrels allà per sempre'.

Torroja participarà a partir del dia 21 d'abril en la 4 Trobada de Casals a l'Exterior que es celebra al Palau Firal de Tarragona. Segons Torroja, aquest tipus de trobades serveixen per a què tots els casals puguin expressar quines són les seves inquietuds, les seves necessitats o quins són els seus projectes de futur. El fons de la trobada és veure les necessitats que tenen els casals per a tirar endavant les seves activitats i seguir projectant Catalunya.

Tarroja creu que la trobada de Tarragona servirà per a plantejar els reptes de futur als que s'enfronten els casals exteriors. Un d'ells és la disminució d'associats als casals i l'altre, més important, és el d'aconseguir els mitjans per projectar la imatge 'de la Catalunya actual'.

Segons Tarroja, es necessita l'ajuda del govern de la Generalitat per ensenyar, en el seu cas a Mèxic, el que és Catalunya, es necessiten 'la logística i els mitjans tècnics' per aquesta tasca, més exposicions, més artistes, més conferenciants. A nivell local, Torroja, diu que ja es disposa de catalans o descendents de catalans que poden explicar la història de Catalunya i les seves tradicions, el que es necessita 'són personatges' que expliquin la cultura actual.

Torroja afegeix que el projecte de la Generalitat de crear oficines a l'exterior els ajudaria per a tenir més representació dins a Mèxic i a arribar a tots aquells catalans que encara no s'han dirigit a l'Orfeó, per 'desconeixença o per desinterès'. En relació a la colònia catalana a Mèxic, Torroja, diu que el casal cada cop té menys associats i que atraure a aquests catalans és l'altre dels reptes de futur que tenen els casals.

La trobada no és un espai per a demanar ajudes econòmiques, segons ha considerat Torroja, encara que desconeix si algú ho farà. A nivell econòmic els casals compten amb unes subvencions a les que es poden acollir i que arriben puntualment, afirma Torroja. Per això creu que la trobada és més un espai per conèixer-se i compartir amb els altres casals, a més de buscar projectes en comú per a poder tirar endavant el seu principal objectiu, 'donar a conèixer Catalunya a l'exterior'.




COMENTARIS fletxa taronja


No hi ha cap comentari


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat





logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.