Benach veu "normal" que dirigents d'ERC participin a la manifestació de la PDE a Amposta
Mas creu que és incompatible estar al Govern i anar a la manifestació
El dirigent d'ERC i president del Parlament, Ernest Benach, ha manifestat aquest dimecres que li sembla 'normal' i 'raonable' que els representants d'Esquerra participin a la manifestació del 18 de maig convocada per la Plataforma en Defensa de l'Ebre (PDE) a Amposta en contra l'allargament del minitransvasament de l'Ebre fins a Barcelona. 'Esquerra sempre ha tingut una posició coherent amb aquest tema, és antitransvasista i ara hi ha una situació d'emergència nacional gairebé de catàstrofe', ha manifestat durant la recepció institucional amb motiu de la Diada de Sant Jordi. Per la seva banda, Artur Mas ha criticat aquesta decisió, assegurant que 'no val' que Esquerra vagi a la manifestació i estigui alhora al Govern.
En la recepció del president, José Montilla, al Palau de Pedralbes, ha destacat que 'és evident que el territori i la gent de l'Ebre han de pressionar perquè les coses es facin bé i no vagin més enllà del que l'emergència reclama'. Benach ha declarat que entén que la gent de l'Ebre tingui aquesta preocupació.Benach ha fet referència la llengua catalana i ha dit que el català 'viu una bona situació i és parlat per més persones que mai, però encara és una llengua que s'ha de cuidar i mimar i s'ha de fer propera'. Benach ha dit que 'molta gent que ve de fora l'ha de trobar com una llengua que normal i necessària per la seva vida a Catalunya i això depèn de les institucions, del Govern i de les persones amb les seves actituds individuals'.
Mas convida ERC a sortir del Govern
Una actitud ben diferent és la del president de CiU, Artur Mas, que ha destacat aquest dimecres que 'no val' que Esquerra vagi a la manifestació del 18 de maig convocada per la Plataforma en Defensa de l'Ebre (PDE) a Amposta en contra del perllongament del minitransvasament a Barcelona i estigui al Govern. 'Els dirigents d'ERC que a nivell nacional català s'apunten a les manifestacions que van en contra de determinats projectes del Govern que ells després avalen en el mateix Govern i diuen que sí al Parlament', ha destacat Mas, qui ha afegit que 'això no és seriós'. Segons Mas, 'si no hi estàs d'acord marxes del Govern'.







