Recta final en la venda de Caprabo
La marca basca Eroski i el grup Permira pugnen per la millor oferta per quedar-se la cadena de supermercats catalana
L'empresa catalana de distribució alimentària Caprabo posarà fi a les negociacions per a la seva venda el juny. Hi ha dos candidats que tenen més possibilitats de fer-se amb l'entitat, Eroski i Permira, tot i que Carrefour, Alcampo i El Árbol encara tenen temps fins a final de maig per fer les seves ofertes vinculants.
Logotip de l'empresa catalana Caprabo
Caprabo va ser fundat per les famílies Carbó, Botet i Elías
Comparteix
TweetEtiquetes
Les famílies fundadores de Caprabo, els Carbó, Botet i Elías accionistes al costat de La Caixa, que en té un 20%, han explicat que el preu serà determinant en la presa de decisió, però que el manteniment de la marca pròpia pesarà molt en l'elecció, que es prendrà el mes de juny.
Les dues marques amb més possibilitats:
El grup basc Eroski, que forma part de la cooperativa Mondragon, vol créixer a Catalunya. La compra de Caprabo incrementaria notablement la seva presència al territori català, on només té cinc hipermercats, ja que la marca catalana té més d'un 20% de quota de mercat. Eroski ja va adquirir aquest any sis hipermercats i un supermercat a Caprabo situats a la zona de Llevant, que la companyia ha reconvertit en supermercats Eroski, ja que tota la seva xarxa treballa amb aquesta insígnia.
L'altre favorit per aconseguir Caprabo és el fons de capital risc Permira, propietària de la companyia de distribució Dinosol, antic Ahold, i la marca del qual és Supersol. El director a Espanya, Carlos Mallo, coneix bé el negoci, ja que va ser directiu de Continente i tindria l'intenció de fucionar Caprabo i Dinosol, mantenir la marca a Catalunya, a l'estil de Supersol a Andalusia, i tornar a vendre tot el grup en uns quants anys.
Dit sigui de passada, Eroski és l'única empresa d'entre les citades, més enllà de Caprabo, amb lloc web en català.