directe ! a La República. N. 4126. Dilluns, 27 de setembre de 2021 09:32 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Economia doble fletxa

Recta final en la venda de Caprabo

La marca basca Eroski i el grup Permira pugnen per la millor oferta per quedar-se la cadena de supermercats catalana

Comentaris 0  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 1 vot )
carregant Carregant

L'empresa catalana de distribució alimentària Caprabo posarà fi a les negociacions per a la seva venda el juny. Hi ha dos candidats que tenen més possibilitats de fer-se amb l'entitat, Eroski i Permira, tot i que Carrefour, Alcampo i El Árbol encara tenen temps fins a final de maig per fer les seves ofertes vinculants.
caprabo empresa catalna alimentacio distribució mercat
Logotip de l'empresa catalana Caprabo


caprabo furgoneta supermercat
Caprabo va ser fundat per les famílies Carbó, Botet i Elías

Comparteix
   


Etiquetes
El juny es posarà fi a les negociacions. Ara els que tenen més possibilitats de fer-se amb la marca catalana Caprabo són el grup de distribució Eroski i el fons d'inversió Permira. tot i així, hi ha més candidats que jan van passar un primer tall. Aquests són els grups Carrefour, Alcampo i El Árbol, que a final de maig han de presentar ja una oferta vinculant per intentar aconseguir la companyia.

Les famílies fundadores de Caprabo, els Carbó, Botet i Elías accionistes al costat de La Caixa, que en té un 20%, han explicat que el preu serà determinant en la presa de decisió, però que el manteniment de la marca pròpia pesarà molt en l'elecció, que es prendrà el mes de juny.

Les dues marques amb més possibilitats:

El grup basc Eroski, que forma part de la cooperativa Mondragon, vol créixer a Catalunya. La compra de Caprabo incrementaria notablement la seva presència al territori català, on només té cinc hipermercats, ja que la marca catalana té més d'un 20% de quota de mercat. Eroski ja va adquirir aquest any sis hipermercats i un supermercat a Caprabo situats a la zona de Llevant, que la companyia ha reconvertit en supermercats Eroski, ja que tota la seva xarxa treballa amb aquesta insígnia.

L'altre favorit per aconseguir Caprabo és el fons de capital risc Permira, propietària de la companyia de distribució Dinosol, antic Ahold, i la marca del qual és Supersol. El  director a Espanya, Carlos Mallo, coneix bé el negoci, ja que va ser directiu de Continente i tindria l'intenció de fucionar Caprabo i Dinosol, mantenir la marca a Catalunya, a l'estil de Supersol a Andalusia, i tornar a vendre tot el grup en uns quants anys.

Dit sigui de passada, Eroski és l'única empresa d'entre les citades, més enllà de Caprabo, amb lloc web en català.



COMENTARIS fletxa taronja


No hi ha cap comentari


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat


















EDITORIAL fletxa

Del Directe a La República

Després de més d'onze anys d'incansable feina al directe!cat, en aquell llunyà abril de 2007, amb quasi 100.000 entrades registrades i milions de pàgines vistes, ha arribat l'hora de fer un pas ferm i endavant que converteixi ... Llegir-ne més

BLOGS enquestes

Joan Lladonet Joan Lladonet
Article de rèplica a un comentarista anònim
Ramon Boixet Ramon Boixet
Obrirà el Vaticà la Guàrdia Suïssa a les dones ?
Jordi Aviñó
Les millors cales de la Costa Brava

#xocdetrens fletxa







logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.