Europa comença a conèixer qui és Elósegui
Més de 70 eurodiputats reclamen revocar el nomenament de la jutgessa espanyola del Tribunal Europeu de Drets Humans
Redacció | El perfil ultraconservador de la nova jutgessa espanyola del Tribunal Europeu de Drets Humans, María Elósegui Itxaso, ha quedat al descobert en menys d'un mes que porta al càrrec. Més de 70 eurodiputats han demanat revocar el nomenament d'Elósegui per les "inacceptables declaracions homòfobes" de la magistrada.
Sotasignats
La carta, impulsada per la delegació del PSOE al Parlament Europeu, compta amb el suport d'eurodiputats de països com Grècia, Irlanda, el Regne Unit o França, entre d'altres. A més, l'han firmada els catalans Javi López (PSC), Jordi Solé (ERC), Ernest Urtasun (ICV) i Ramon Tremosa (PDeCAT). Entre els signants, hi ha els vicepresidents de l'Eurocambra, Dimitrios Papadimoulis, de Syriza, i Sylvie Guillaume, dels socialdemòcrates francesos.
Amb tot, la polèmica al voltant del nomenament del jutge espanyol al Tribunal d'Estrasburg segueix portant cua. Cal recordar els escàndols del candidat oficialista del Gobierno, Francisco Pérez de los Cobos, que va suspendre les proves d'accés per no tenir nivell d'anglès i francès requerits i va passar per alt la seva militància al PP en presentar la candidatura. Ara, demanen revocar el nomenament de la jutgessa escollida per aquestes homòfobes declaracions que xoquen frontalment amb els drets humans, tribunal del qual forma part.
Notícies relacionades
- [Vídeo] Un unionista amenaça els catalans amb una arma al crit de ''Viva España'' 12.02.2018.
- Catalunya segueix sent atractiva pel món empresarial malgrat Espanya 12.02.2018.
- [Vídeo] Un exministre socialista prioritza la unitat d'Espanya a la rendició de comtes de Rajoy 12.02.2018.
- L'entrevista per carta del programa d'Ana Rosa a Junqueras és de fa un mes i està plena d'interpretacions malicioses 12.02.2018.
- El Gobierno diu ''no'' a una investidura simbòlica de Puigdemont 12.02.2018.







