Al Jazeera qualifica Tabàrnia de ''moviment obscur'' vinculat a l'extrema dreta
Tsavkko explica que el moviment unionista neix del fet que "els unionistes a Catalunya no van acceptar la derrota" el 21-D
Redacció| "Tabarnia: una broma no tan graciosa sobre la democracia catalana". Així titula el periodista Raphael Tsavkko Garcia el seu article d'aquest onze de febrer al prestigiós mitjà internacional Al Jazeera sobre Tabàrnia.
Tsavkko apropa als seus lectors la història del famós moviment unionista explicant que neix del fet que "els unionistes a Catalunya no van acceptar la derrota" del 21-D. Segons ell, Tabàrnia sorgeix de la "frustració unionista". "Van decidir, segons sembla, apel·lar a una broma no tan divertida per argumentar el seu cas i deslegitimar la victòria electoral significativa de l'oposició", escriu el periodista sobre un moviment que qualifica d'"obscur". En aquest sentit, apunta com molts dels polítics espanyolistes de primera línia "van començar a referir-se a aquesta regió ficticia en un intent de menysprear el moviment independentista que no van aconseguir derrotar a les eleccions". I és que el periodista d'Al Jazeera destaca també en el seu article els "controvertits noms" que apareixen relacionats amb Tabàrnia, com el del seu portaveu, Jaume Vives, famós per tuits amb frases com "l'islam i la ideologia de gènere són els principals instruments de Satanàs en els nostres temps". Tsavkko vincula també Tabàrnia amb Societat Civil Catalana -"amb estrets vincles amb l'extrema dreta espanyola [...] incloent-hi partits com la Falange Española de las JONS"-, i les manifestacions d'aquesta organització amb "símbols franquistes i feixistes".