Gerard Sesé @gerardsese | Una odissea que no sembla tenir final. El govern de l'Aràbia Saudita de ben segur que no tornarà a contractar empreses espanyoles per a cap projecte. Canvis de terminis, augments de pressupost, ajornaments i incompliments diversos són els que acumula la #MarcaEspaña de la mà d'un conglomerat d'empreses que havia de construir l'AVE a la Meca.
Una empresa canadenca va destapar les vergonyes de la construcció de l'AVE a la Meca per part d'Espanya. Tot just fa un any i mig, va demanar una prerrogativa de 18 mesos per a poder inaugurar la infraestructura, amb sobrecostos, i ara torna a dir que no està a punt. La mala previsió sobre l'afectació de la sorra a les vies, la manca de senyalització i l'estat de les obres de les estacions fan que la #MarcaEspaña torni a descarrilar a l'Aràbia Saudita que té el govern més que empipat per la gestió de la construcció espanyola.
El retard ja és doble i a més, ara, es demana una mediació internacional perquè el conglomerat d'empreses espanyoles tornen a demanar més diners. Hi ha societats públiques com Renfe (que pot incórrer en pèrdues), Adif i Ineco i les privades Consultrans, Indra, Imathia, Copasa, Talgo, Cobra, Abengoa, Dimetronic (Siemens) i OHL.
Al Shoula Group és el consorci hispano-saudita encarregat de la Fase 2 del projecte de la línia d'alta velocitat a l'Aràbia saudita que inclou la construcció i explotació del tren d'alta velocitat que ha d'unir les ciutats de la Meca i Medina i que s'havia d'estrenar aquest mes.
Segons Al Shoula la inauguració no és possible i no hi ha pla B: "fins que no s'acordi un calendari d'operació comercial amb el client no podem concretar més". Tot apunta que s'hauria arrencat una pròrroga (no firmada) fins al 6 d'abril, tot i que fonts d'Al Shula ho desmenteixen. A partir d'aquí, el consorci activaria una clàusula que apareix al contracte (firmat l'octubre de 2011) per la qual un mediador de reconegut prestigi exerciria un arbitratge entre les parts per decidir qui té raó: si Espanya necessita més temps o si ha de pagar per ell al suposadament incomplir el contracte, com diu Riad.
Cony, l'imbècil del Tabernerius i el curt de gambals del JB, avui fan festa. Per què serà? De ben segur que no han paït que a can Galícia, 5000 empreses amb seu a Galícia mateix han fotut el camp, emportant-se la mà d'obra i fàbriques cap a Portugal.
Aquells empresaris han demostrat ser els mes llestos d'aquella regió, doncs han vist de quin peu calça la "Cabra Hispànica", ai, perdó, volia dir la "Marca Ña".
I ara per postres, només els faltava, pobrets, aquesta notícia de la co... Llegir més
Quina vergonya!!!! marca caspanya, serietat zero, xefles i festorres i migidades les que vulguis, però pencar dur i ser seriòs no està ben vist a espanya
Talgo no logra levantar cabeza en bolsa, vale la mitad (algo que ya sucedia en
octubre de 2015), a pesar del macropedido de Renfe y al AVE Saudi.
Otro de los efectos del 155 en Francoland.
Després de més d'onze anys d'incansable feina al directe!cat, en aquell llunyà abril de 2007, amb quasi 100.000 entrades registrades i milions de pàgines vistes, ha arribat l'hora de fer un pas ferm i endavant que converteixi ...
Llegir-ne més
Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà
digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que
el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.