UPDATE articles SET lectures = lectures + 1, ip_lectura = inet_aton( '216.73.216.32' ) WHERE id_article = 7361 Mas lamenta els canvis 'radicals' en el Govern davant la sequera durant l'última setmana ! directe!cat

directe ! a La República. N. 4126. Dimecres, 21 d'octubre de 2026 18:06 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa

Mas lamenta els canvis 'radicals' en el Govern davant la sequera durant l'última setmana

Ha recordat que l'única dessalinitzadora la va fer CiU

Comentaris 0  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional No hi ha cap vot
carregant Carregant

El líder de l'oposició, Artur Mas, ha lamentat en una entrevista a TV3 amb Mònica Terribas que s'hagin produït al Govern uns canvis d'opinió 'tan radicals' pel que fa a les solucions per a la sequera, oblidant les restriccions al mateix temps que arribaven vaixells carregats d'aigua 'caríssima', i recuperant-les 'al cap de 24 hores'. Mas ha insistit en la proposta del Roine, recordant que ja la van fer fa 10 anys. 'Si se'ns hagués fet cas' el problema 'ja estaria resolt', ha remarcat. També s'ha referit a la necessitat d'unitat dels partits catalans a Madrid, afirmant que una imatge de tots els líders junts convocats pel president crearia 'urticàries' a la resta de l'Estat.
artur mas
Comparteix
   

Pel que fa a una possible petició de dimissió del conseller de Medi Ambient, Francesc Baltasar, Mas ha apuntat que 'potser algun dia l'haurem d'acabar demanant'. Ha recordat els episodis ocorreguts aquesta setmana, explicant que després de 'tot el que ha patit la gent ens oblidem de les restriccions' perquè ha plogut bastant, i 'al mateix temps veiem com arriben vaixells' carregats d'una aigua 'caríssima'. I 'al cap de 24 hores' tornen les restriccions', ha lamentat Mas, remarcant que un Govern ha d''inspirar confiança' i evitar que es produeixin canvis d'opinió 'tan radicals' en 'tan poques hores' amb temes transcendentals.

El preu de les dessalinitzadores

Sobre l'alternativa de les dessalinitzadores, el líder de CiU ha recordat que l'única que funciona a Catalunya la va fer el seu partit, tot i ha enumerat algun inconvenient d'aquesta mesura, com que s'ha de renovar tot el sistema de funcionament que quedi obsolet, a més que s'alimenten amb gas i petroli. I el preu per a aquestes energies repercutiria en el rebut dels ciutadans, ha alertat Mas.

Pel que fa a la solució del Roine i davant el perill de la contaminació per radioactivitat en aquest riu, el cap de l'oposició ha esgrimit l'argument que França és 'un país civilitzat', de manera que 'costaria molt de creure' que els francesos que beuen l'aigua del Roine se la beguin 'contaminada per les centrals nuclears'. També ha recordat que a l'Ebre hi ha centrals, concloent que 'el més probable és que en aquest sentit no hi hagi problemes ni a l'Ebre ni al Roine'.






COMENTARIS fletxa taronja


No hi ha cap comentari


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat





logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.