Els internautes entrevisten per primer cop via Twitter els candidats al Parlament
L'allau de preguntes causa alguns problemes tècnics però no impedeix que la iniciativa pionera tiri endavant
Representants dels partits polítics amb representació parlamentària han respost aquest dilluns les preguntes que els han adreçat via Twitter els internautes. Durant una hora, de set a vuit de la tarda, els ciutadans han interactuat amb els caps de llista d'ERC, PP i C's i amb altres membres de les llistes a les eleccions del 28 de novembre en el cas de PSC, CiU i ICV que han declinat que ho fessin els seus candidats. Alguns problemes tècnics han dificultat en alguns moments la comunicació entre polítics i ciutadans, que ha estat possible gràcies a l'associació Stic.cat, coneguda pels Premis Blocs de Catalunya i ara també per ser l'organitzadora de la Twittervista. Aquest projecte ha estat una experiència pionera a nivell mundial.
Poc abans de les set de la tarda, ha començat l'enrenou entre la comunitat de Twitter a la xarxa. El fil de conversa habilitat per aquesta iniciativa, la Twittervista, no parava de recollir nous twitts expectants davant de l'inici d'aquest projecte innovador. Unes piulades que minuts més tard s'han començat a convertir en qüestions als representants de cada partit.Empatx d'èxit
Amb cada participant de la Twittervista hi havia un assessor del partit i un representant d'Stic.cat, per resoldre dubtes i problemes tècnics. Minuts després de les vuit del vespre, hora en què s'ha acabat la Twittervista, el membre de l'entitat Josep Campmajó ha fet una valoració positiva del resultat. L'ha qualificat d''empatx d'èxit'.
'Hem tingut algunes dificultats tècniques una mica motivades per la capacitat que té la pròpia xarxa ADSL del país a absorbir els canals d'informació, ha quedat terriblement escanyada', ha explicat Campmajó. També ha apuntat que el motor Twitter també s'ha saturat en alguns moments i ha destacat que l'aplicatiu que havien desenvolupat per l'ocasió, Twittervistic.cat, era molt robust. 'Ens han fallat els canals que ens porten fins a aquest aplicatiu', ha explicat.
No obstant això, Campmajó ha dit que els problems s'han resolt amb 'sang freda i bon sentit de l'humor' i que en tot moment s'han trobat 'solucions alternatives' per tal que la interacció tirés endavant. En el cas de Geli, per exemple, destaca el fet que durant una estona que no funcionava Twittervistic.cat, s'ha dedicat a atendre els internautes des de la seva BlackBerry amb el seu perfil personal a Twitter.