Portabella proposa una xarxa d'autobusos més senzilla, amb cada línia que circuli només per un carrer
S'adaptaria el model ortogonal, que ja funciona als EUA i que, segons estudis, seria més eficient i comprensible que l'actual
El candidat d'Esquerra a l'Ajuntament de Barcelona, Jordi Portabella, ha apostat avui per reestructurar tota la xarxa d'autobusos de Barcelona, de manera que les línies d'autobús només circulin per un carrer i estiguin connectades a menys de 100 metres entre elles. Es tracta, ha dit Portabella, del model de "xarxa d'autobusos ortogonal", que ja s'aplica en ciutats com Nova York (EUA).
Comparteix
TweetEtiquetes
Si s'apliqués aquest sistema, els autobusos incorporarien el nom del carrer pel qual circularien, de manera que, segons Portabella, es "facilitaria la identificació" de les línies per part dels usuaris. Aquest model seria molt més "comprensible" que l'actual, ha defensat l'alcaldable d'Esquerra, que ha considerat que actualment els ciutadans tenen "moltes dificultats" per saber quin autobús han de fer servir en un desplaçament.
Amb l'aplicació d'aquest sistema, per al qual es posarien en funcionament 200 autobusos més durant el pròxim mandat, es farien "com a màxim dos transbordaments d'un autobús a un altre" per efectuar un desplaçament, segons Portabella, per a qui l'aplicació d'aquest sistema només comportaria avantatges.
Preguntat per la viabilitat d'implantar el sistema amb la distribució dels carrers de Barcelona, Portabella ha contestat que en la majoria de la ciutat els carrers es travessen perpendicularment els uns amb els altres, i per aquesta raó el nou model significaria una "simplificació extrema" de la xarxa d'autobusos de TMB. L'única excepció, ha explicat, serien els cascs antics, on seguirien funcionant els autobusos de barri.
En referència al cost d'implantació, Portabella ha assegurat que és una mesura "que no costa diners, sinó només neurones", i que és possible posar-la en pràctica durant el pròxim mandat.
L'alcaldable republicà fins i tot ha negat que el canvi de model de la xarxa d'autobusos fos difícil d'assimilar per als ciutadans. "No veig per què", ha contestat després de ser preguntat per si de cas la mesura requeriria un "canvi cultural" per part dels barcelonins.