directe ! a La República. N. 4126. Dimecres, 4 d'agost de 2021 11:37 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa

Portabella proposa una xarxa d'autobusos més senzilla, amb cada línia que circuli només per un carrer

S'adaptaria el model ortogonal, que ja funciona als EUA i que, segons estudis, seria més eficient i comprensible que l'actual

Comentaris 4  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 1 vot )
carregant Carregant

El candidat d'Esquerra a l'Ajuntament de Barcelona, Jordi Portabella, ha apostat avui per reestructurar tota la xarxa d'autobusos de Barcelona, de manera que les línies d'autobús només circulin per un carrer i estiguin connectades a menys de 100 metres entre elles. Es tracta, ha dit Portabella, del model de "xarxa d'autobusos ortogonal", que ja s'aplica en ciutats com Nova York (EUA).
bus bcn barcelona tmb autobus
L'actual traçat dels busos a Barcelona és considerat caòtic per alguns usuaris

Comparteix
   


Etiquetes
Després de desplaçar-se amb l'autobús de la línia 10 fins a la Universitat Pompeu Fabra, situada al barri del Poble Nou, Portabella ha defensat l'adaptació del model de la xarxa d'autobusos de Nova York a Barcelona i s'ha emparat en un estudi del professor Salvador Rueda, que, segons ell, confirma la viabilitat d'aquesta proposta.

Si s'apliqués aquest sistema, els autobusos incorporarien el nom del carrer pel qual circularien, de manera que, segons Portabella, es "facilitaria la identificació" de les línies per part dels usuaris. Aquest model seria molt més "comprensible" que l'actual, ha defensat l'alcaldable d'Esquerra, que ha considerat que actualment els ciutadans tenen "moltes dificultats" per saber quin autobús han de fer servir en un desplaçament.

Amb l'aplicació d'aquest sistema, per al qual es posarien en funcionament 200 autobusos més durant el pròxim mandat, es farien "com a màxim dos transbordaments d'un autobús a un altre" per efectuar un desplaçament, segons Portabella, per a qui l'aplicació d'aquest sistema només comportaria avantatges.

Preguntat per la viabilitat d'implantar el sistema amb la distribució dels carrers de Barcelona, Portabella ha contestat que en la majoria de la ciutat els carrers es travessen perpendicularment els uns amb els altres, i per aquesta raó el nou model significaria una "simplificació extrema" de la xarxa d'autobusos de TMB. L'única excepció, ha explicat, serien els cascs antics, on seguirien funcionant els autobusos de barri.

En referència al cost d'implantació, Portabella ha assegurat que és una mesura "que no costa diners, sinó només neurones", i que és possible posar-la en pràctica durant el pròxim mandat.

L'alcaldable republicà fins i tot ha negat que el canvi de model de la xarxa d'autobusos fos difícil d'assimilar per als ciutadans. "No veig per què", ha contestat després de ser preguntat per si de cas la mesura requeriria un "canvi cultural" per part dels barcelonins.



COMENTARIS fletxa taronja

item
#4
pere eugeni fletxa poble-sec
16 de maig de 2007, 18.46 h

Es la proposta-estudi, fet per Eco-urbana i defensat per la PTP, en el simposi BUS-CIUTAT (2006)
podeu trobar-ho a la web de la PTP; amb ampli detall... i contingut
l'empresa TMB l'ha pres en consideracio i potser es faran proves en alguna zona de ciutat...

total.. res de novetat...


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#3
jordibcn fletxa barcelona
16 de maig de 2007, 12.30 h

zoo, mercats, eixample,interiors illes, turisme, façanes i altres coses que jo no se.
be o malament cadascu te la seva opinió,però la teva opinió sempre es desqualificar per sistema.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#2
pep garcia fletxa barcelona
16 de maig de 2007, 11.38 h

Han estat no se quan anys al Ajuntament i no ha fet res tant sol cuidarse del Zoo i de dir tonteries i ara segueix igual Perque aixo no ha posat en practica en aquest ultim mandat ? Es clar que tambe proposa el jardiner de Barri fer la llista de la compra i crec que trasladar el Tibidabo al Forum i treballar menys hores que tothom plegui a las cinc ...En fi que com els altres diu una bajenada darrera l'altre


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#1
16 de maig de 2007, 11.23 h

Em sembla una bona idea! Jo conec molta gent no agafa gaire els autobusos perquè no coneix els recorreguts. D'aquesta manera es podria augmentar molt més l'ús del transport públic i reduir el trànsit de cotxes a Barcelona.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots
1


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat


















EDITORIAL fletxa

Del Directe a La República

Després de més d'onze anys d'incansable feina al directe!cat, en aquell llunyà abril de 2007, amb quasi 100.000 entrades registrades i milions de pàgines vistes, ha arribat l'hora de fer un pas ferm i endavant que converteixi ... Llegir-ne més

BLOGS enquestes

Joan Lladonet Joan Lladonet
Casado ens ha explicat que aquí no es parla català. Deu ser que es parla palmomallorquí
Ramon Boixet Ramon Boixet
Intocable monarquia
Jordi Aviñó
Les millors cales de la Costa Brava

#xocdetrens fletxa







logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.