L'empresa catalana Mediapro controlarà els drets d'emissió de la Fórmula 1 durant cinc anys
Les retransmissions dels Grans Premis de F1 són una mina d'or: el de dissabte a Montmeló va tenir un share del 47,1%
El grup d'empreses de comunicació Mediapro ha arribat a un acord amb Formula One Management (FOM) per adquirir, en exclusiva i per a tot Espanya, els drets d'emissió televisiva i d'Internet del Campionat de Fórmula 1 durant el període comprès entre el 2009 i el 2013, els dos inclosos, segons ha informat avui la productora catalana.
Mediapro, principal accionista de La Sexta, ha remarcat que la Fórmula 1 és un dels esdeveniments esportius i televisius de més audiència a Espanya. El Gran Premi de F1 que s'ha fet aquest cap de setmana al Circuit de Catalunya de Montmeló (Vallès Oriental) va obtenir diumenge un share del 47,1% i va ser seguit per més de sis milions d'espectadors.Amb aquest acord, el grup Imagina, format per la fusió dels grups Árbol-Globomedia i Mediapro, reforça la seva posició com a proveïdor de continguts audiovisuals, amb els drets fins al 2013 del "gran circ" de la Fórmula 1.
El grup d'empreses català Mediapro també és la productora del proper film de Woody Allen a la ciutat de Barcelona -que ahir va confirmar repartiment amb presència catalana- entre altres projectes audiovisuals.
Telecinco hi renuncia
Telecinco ha renunciat a retenir els drets de retransmissió de la Fórmula 1 perquè la "important inversió" necessària per aconseguir-los "escapava a qualsevol criteri de rendibilitat", i més si es tenia en compte que, tot i ser "un dels molts continguts que garanteixen el lideratge" de la cadena, no era "el més segur" pel seu caràcter estacional i per dependre dels resultats esportius.
Suposem que es refereixen a que el benefici els ha arribat un cop Fernando Alonso s'ha consolidat, ja que els anys anteriors a l'alonsomania la Fórmula 1 tenia un share més aviat reduït i s'emetia a altes hores de la matinada.