Un jove amb problemes psíquics confessa ser l'autor de la profanació de 250 tombes al Rosselló
És veí del poble d'Elna
Un jove de 21 anys, Simon D., veí d'Elna, ha confessat aquest dilluns ser l'autor de les inscripcions satàniques pintades, durant la nit de dissabte a diumenge, a 248 tombes del cementiri del poble, segons ha informat el cap de la gendarmeria de la Catalunya del Nord, el coronel Francis Hubert. El jove que, segons la policia, 'està sota tutela' i pateix 'debilitats psicològiques i psiquiàtriques', ha trucat a la gendarmeria d'Elna aquest dilluns al matí, per atribuir-se els fets.
Els gendarmes han anat a casa seva per interrogar-lo i, com a prova del que deia, els ha indicat el lloc on els investigadors han trobat un esprai que hauria servit per fer les pintades. Detingut a la gendarmeria, Simon D. ha declarat que era atret pels ritus satànics i que havia actuat per afany de notorietat.
La fiscalia ha ordenat que li facin una revisió psiquiàtrica per determinar el seu grau de responsabilitat.
L'alcalde d'Elna, Nicolas Garcia, ha manifestat la seva sorpresa dient que aquest jove 'sortia poc', que no havia tingut mai cap problema al poble i que no tenia 'antecedents'. Per això, no creu que hagi actuat sol.
'M'estranya molt que un noi com aquest ho hagi fet sol. Vist l'organització i les pintades que no totes són iguals, hi havia al menys dues persones', afirma l'alcalde.







