A punt la primera motocicleta elèctrica 100% catalana
El model, de la marca Rieju, costarà poc més de 4.000 euros, i es vendrà el 2011
La primera motocicleta elèctrica 100% catalana ja és una realitat. Ha estat batejada amb el nom de MIUS 4.0, i és fruit de la col·laboració de sis empreses catalanes, que amb el suport de la Generalitat, han creat la moto elèctrica sense emissions més eficaç del mercat actual. Amb un pes de 85 quilos, la MIUS 4.0 es carregarà en 6 hores, tindrà una autonomia de 50 quilòmetres, costarà uns 4.500 euros, i suposarà un estalvi respecte les motocicletes convencionals d'uns 300 euros anuals. El model, destinat a un ús eminentment urbà, serà presentat oficialment a la Fira de Milà i es començarà a comercialitzar l'any 2011. El producte va destinat preferentment a les grans flotes d'empreses.
La MIUS 4.0 és un projecte realitzat íntegrament a Catalunya en totes les seves fases, des del disseny, fins a l'enginyeria, passant per la recerca i desenvolupament i la fabricació. Precisament aquest ha estat un dels aspectes que ha destacat el conseller d'Innovació, Universitats i Empresa, Josep Huguet, que ha recordat que un dels reptes del Pla de Recerca i Innovació 2010-2013 era que Catalunya es posicionés com un referent en el camp de la mobilitat sostenible.El projecte, que ha comptat amb un pressupost d'aproximadament un milió d'euros, ha tirat endavant gràcies a les sinèrgies creades per sis empreses catalanes, i al suport d'ACC10, que des del 2007 ha impulsat el clúster de fabricants i proveïdors de motocicletes de Catalunya de forma contínua i el projecte MIUS, en particular, mitjançant el programa de nuclis cooperatius. És per això que Huguet ha felicitat les sis empreses participants: Rieju, Arianetech Ingeneria, JJuan, Guilera, Beon Automotive i Advanced Frame Technologi, per haver aconseguit reblar el cercle que suposa col·locar un producte al mercat.
Baix pes i gran autonomia
La MIUS 4.0 és un scooter elèctric de roda alta, robust, lleuger i molt estable. Pesa 85 quilos, el que suposa que es posicioni com una de les motocicletes més lleugeres del mercat, i per la seva ergonomia s'adapta fàcilment a totes les mides dels diferents usuaris. Les seves bateries es carreguen en menys de 6 hores, i està equipada amb un sistema de diagnòstic accessible mitjançant la connexió a un PC.
Es tracta d'un vehicle destinat per a un ús eminentment urbà gràcies a la seva eficiència i funcionalitat. La seva autonomia fregarà els 50 quilòmetres, i l'eficiència arriba al 92%.
Destinada al mercat de les grans flotes
La seva comercialització, que s'espera comenci l'any vinent, pot suposar un impuls pel sector de la motocicleta català, un dels més afectats per la crisi econòmica amb caigudes en les vendes de fins el 60% en un any. Inicialment, la MIUS, que tindrà un preu de 4.500 euros aproximadament, es destinarà a empreses amb grans flotes de vehicles. Aquest pas, garantirà les vendes fins que els punts de recàrrega siguin més habituals a Catalunya. Inicialment, els sis socis del projecte esperen vendre unes 2.500 unitats el primer any. En aquest sentit, el conseller Huguet ha fet una crida a les administracions per 'predicar amb l'exemple' i incorporar la MIUS a les seves flotes.
La motocicleta es presentarà oficialment en societat a la Fira de Milà que se celebra la primera setmana de novembre, i que es una de les cites de referència del mercat de les dues rodes.