UPDATE articles SET lectures = lectures + 1, ip_lectura = inet_aton( '216.73.216.32' ) WHERE id_article = 7692 El PSC diu que el Govern "només aplica" amb la tercera hora un decret "aprovat" i "consensuat" ! directe!cat

directe ! a La República. N. 4126. Dimecres, 21 d'octubre de 2026 18:45 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa

El PSC diu que el Govern "només aplica" amb la tercera hora un decret "aprovat" i "consensuat"

ERC diu que mentre ella estigui al Govern "no permetrà" que hi hagi una tercera hora en castellà

Comentaris 1  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional No hi ha cap vot
carregant Carregant

La portaveu adjunta del PSC al Parlament, Carme Figueras, ha assegurat que el Govern 'només està aplicant' amb el decret de la tercera hora el que es va 'aprovar' i 'consensuar' en el si de l'executiu. ERC ha remarcat que, mentre ella estigui al Govern, 'no permetrà' que hi hagi una tercera hora en castellà. 'És una normativa ja acordada en el seu moment i no veig cap necessitat de modificar cap normativa', ha assegurat, que ha insistit que el que està fent el Govern és 'aplicar un decret que ja va ser aprovat'. Mentrestant, CiU ha dit que es constata la 'farsa' de l'acord a que es va arribar en el si del Govern i que el PSC té una 'croada' contra la immersió lingüística.
escola nens educació centre institut col·legi classe aula
Comparteix
   

En declaracions al Parlament, Figueras ha assegurat que no entendre la polèmica per la tercera hora, ja que el tema 'es va discutir i acordar en el seu moment' entre els socis de Govern. 'El Departament només està aplicant un decret ja aprovat i ja consensuat', ha assegurat. A més, ha assegurat 'no entendre que es lligui amb la llei d'Educació', com ha fet la portaveu d'ERC.

Figueras ha assegurat que el PSC vol que els estudiants acabin l'ESO amb un bon coneixement de català, castellà i anglès. 'Rebutgem entrar en un debat superat', ha assegurat, tot afegint que 'dubta' que el Departament estigui 'sota cap pressió de cap estament', després que Simó hagi dit que ho està per Convivencia Cívica Catalana (CCC).

Per la seva banda, la diputada d'ICV-EUiA Dolors Camats ha assegurat que els consta que el que està fent el Departament és 'aplicar el decret'. 'Vam ser molt conscients' en la discussió que 'estàvem parlant d'una distribució lingüística, que depenia en darrer terme dins d'uns marges dels centres, que han de presentar un projecte lingüístic', ha dit, mentre ha afegit que els consta que el Govern està estudiant ampliar el temps per lliurar-los. Camats ha dit que són hores que 's'han de fer els ensenyaments en funció del context de cada centre', amb uns projectes que han de validar el Departament.

Camats ha assegurat que el que es garanteix és 'el sistema que tenim ara', és a dir, 'una única xarxa d'escolarització, on la llengua vehicular és el català'.

D'altra banda, Camats ha lamentat les acusacions fetes ahir pel president de CiU, Artur Mas, de tenir el PSC 'segrestat ideològicament' amb la llei d'educació. La diputada ecosocialista ha assegurat que el projecte de llei 'no és el model d'escola d'ICV', perquè es creu que 'aquesta és una llei de país, que busca el consens'. Tot i això, ha afegit que no renuncien a 'abocar a la llei el que creiem necessari' i que forma part de la seva 'càrrega política'.

CiU denuncia la 'croada del PSC contra la immersió

El portaveu parlamentari de CiU, Oriol Pujol, ha recordat que, en relació a la tercera hora, que al juny passat ja va denunciar que l'acord dins del Govern representava 'actuar amb estricta obediència al dictamen del PSOE' i que era una 'farsa'. 'La prova més evident que tot allò era una farsa, un nou engany, es posa de manifest avui', ha dit. De fet, Pujol ha assegurat que 'el PSC té ideològicament una croada feta contra la immersió lingüística' i 'ERC acaba sent-ne còmplice'.

CiU ha instat el Govern a 'creure's d'una vegada l'Estatut' i 'donar-li cos normatiu', tot recordant que estableix el català com a llengua vehicular. Sinó, ha dit, CiU presentarà una iniciativa en aquesta direcció.




COMENTARIS fletxa taronja

item
#1
Salva fletxa Països Catalans
4 de juny de 2008, 12.06 h

A veure, si està demostrat com diuen que els alumnes catalans a final de cicle saben tant castellà com els espanyols, quin argument més pot ser defensable per introduïr aquesta tercera hora??

El PSC amb la conclusió d'aquest estudi, haurien de ser els primers en rebutjar-lo, si el PSC fos un partir català i catalanista normal i corrent, ja que hi ha l'afegit que l'idioma que està en desventatge clara a més a més és el català.

Conclusió, el PSC és un partit espanyolista fastigÃ... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots
1


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat





logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.