Laporta guanya a les xarxes socials
Solidaritat Catalana ja té 10.000 seguidors al Facebook · El perfil personal de l'expresident blaugrana també supera els altres candidats
La pàgina de Facebook de Solidaritat Catalana per la Independència ha traspassat la xifra dels 10.000 seguidors, convertint-se d’aquesta manera en el partit polític de Catalunya amb més “amics” d’aquesta xarxa social segons dades facilitades per Facebook Analytics. SI és la primera força política nacional en superar aquesta xifra (a 1 de novembre el PSC en té 6.972; CiU, 3.808; PP, 4.383; ERC, 3.600; C’s, 2.464; Reagrupament, 1.743 i ICV, 884. D’altra banda, el perfil del candidat de SI a la presidència de la Generalitat, Joan Laporta, també registra el nombre més elevat de seguidors, 19.080, xifra que sobrepassa els perfils públics dels altres candidats presidenciables a les eleccions del 28 de novembre.
En aquest cas, després de Laporta qui té més persones que segueixen el seu espai a Facebook és l’actual president de la Generalitat, José Montilla, amb 6.567; Artur Mas (CiU) amb 5.350; Alícia Sánchez Camacho (PP) amb 4.051; Joan Herrera (ICV) amb 1.314; Joan Puigcercós (ERC) amb 936; Albert Rivera (C’s) amb 543, i Joan Carretero (Rcat) amb 197 persones. A més, cal destacar que els candidats per Tarragona, Lleida i Girona, Hèctor López Bofill, Xavier Segura i Toni Strubell, respectivament, també tenen el seu web de campanya, on es registra un ús intensiu de les xarxes socials.Aquesta excel·lent visibilitat a la xarxa també es mostra a Twitter, on Joan Laporta encapçala el rànquing amb 6.548 seguidors, una xifra molt superior a la dels altres dos candidats que estan en aquesta xarxa social: Artur Mas, amb 923 seguidors, i el líder de C’s, Albert Rivera, amb 69. En quan al canal Youtube de SI s’han registrat més d’11.000 reproduccions de canal amb 35 vídeos pujats.
Aquestes dades posen sobre la taula la notorietat de SI i del seu cap de llista, Joan Laporta, a les xarxes socials i evidencien la utilitat i eficiència d’aquestes eines per fer arribar el missatge a la ciutadania, fet que reforça la democràcia horitzontal i participativa que proposa la formació política independentista. Atès el boicot informatiu que pateix l’independentisme en general, i SI en particular als mitjans generalistes del país, Internet i les xarxes socials són una opció democràtica per fer arribar el missatge a la ciutadania que se’n veu privada per mitjans fora de línia, donat que de moment no resta sotmès al control total dels poders fàctics. Cal també recordar en aquesta línia la prohibició, no precisament casual, del Consell de l’Audiovisual de Catalunya (CAC) d’emetre publicitat de pagament en ràdios i televisions, públiques o privades.