Redacció | El nou Gobierno de Pedro Sánchez ha exposat que alliberarà els peatges de les autopistes després de 50 anys de concessió que acabarà aquest 2021. Així ho ha avançat el ministre de Foment, José Luis Ábalos, en una entrevista a El País.
Pla conjunt del secretari general del PSOE, Pedro Sánchez, arribant al Congrés acompanyat per diversos diputats socialistes, entre ells, Jose Luís Abalos, Adriana Lastra i Margarita Robles
En el cas de Catalunya, es tracta del tram de l'AP-7 entre Tarragona i La Jonquera i del tram Montmeló-El Papiol, que acaben el 31 d'agost del 2021; i del tram Alacant Tarragona, amb finalització el 31 de desembre del 2019; a més de l'AP-2 Saragossa-Mediterrani el 31 d'agost del 2021. Ábalos assegura que vol ser "coherent" amb els compromisos i propostes que van presentar al Congrés i al Senat perquè les autopistes s'incorporessin a la xarxa pública un cop vençuda la concessió. D'altra banda, el ministre revela que el manteniment per quilòmetre s'eleva entre 50.000 i 68.000 euros per quilòmetre a l'any i deixa la porta oberta que sigui l'Estat qui "continués cobrant".
A l'Estat, també finalitzen la concessió pròximament entre Burgos i Armiñón (Àlaba) el 30 de novembre d'aquest any i al tram entre l'AP-4 entre 31 de desembre del 2019 entre Sevilla i Cadis.
El PP pretenia licitar-les de nou
Sobre les nous autopistes rescatades per l'Estat i que el govern del PP volia tornar a licitar en breu, Ábalos ha destacat la necessitat de fer una "revisió ajustada". "Ens enfrontem a una responsabilitat patrimonial de l'Estat i tot sembla indicat que tindrem un horitzó de litigis considerables amb les antigues concessionàries. I és important saber de quines xifres estem parlant", comenta.
Segons el ministre, la informació de l'anterior govern "no és molt coincident en termes dels ingressos que podria reportar aquesta relicitació ni tampoc en les despeses que ha d'assumir l'Estat". Per això, afegeix que cal saber exactament de quines quantitats es tracta i l'impacte sobre el dèficit de l'Estat i posteriorment prendre una decisió en col·laboració amb els ministeris d'Hisenda i Economia per la repercussió fins del Pla d'Estabilitat.
Tot i la bona fe d'Ábalos no es pot cantar victòria. L'anunci del ministre crea un precedent també a l'AP-2 entre Zaragoza i el Mediterrani i també en els trams de l'AP-7 Tarragona-La Jonquera i Montmeló-El Papiol. Un total de 479 kilòmetres. Tots acaben el 31 d'agost del 2021 però la decisió sobre aquests trams no correspondrà al Gobierno actual, sinó al de la pròxima legislatura.
Ha, ha, ha. Apoyare la retirada de los peajes de Cataluña... Fan com aquells politics mexicans: No nos hable de realidades...Echenos algunas promesas...
#1 Franquistas, falangistas, nazis, tavernícolas... la misma mierda reunida para defender la corte/cortijo podrido del Borbón, el heredero de Franco y sus compi-yoguis del palco del Bernabeu.
LO QUE HABRIA DE HACER EL GOBIERNO ES PAGAR UN EQUIPO QUE INVESTIGARA LA OBTENCIÓN DE UN ANÍS BUENO COMO EL ANÍS EL MONO, PERO MÁS BARATO Y QUE NO HINCHARA LAS ALMORRANAS, PORQUE TENGO EL CULO HECHO UN CAMPO DE AGRAMONTE.
Després de més d'onze anys d'incansable feina al directe!cat, en aquell llunyà abril de 2007, amb quasi 100.000 entrades registrades i milions de pàgines vistes, ha arribat l'hora de fer un pas ferm i endavant que converteixi ...
Llegir-ne més
Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà
digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que
el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.