Per ERC el retard en les balances fiscals és "l'enèsim incompliment" de Zapatero
CiU encara dóna "marge de confiança" al president espanyol
ERC i CiU han reaccionat aquest dimarts de forma oposada a l'incompliment per part del govern espanyol del termini de dos mesos que José Luis Rodríguez Zapatero es va donar per publicar les balances fiscals, que va expirar diumenge. El portaveu d'ERC al Congrés, Joan Ridao, ha apuntat que es tracta de 'l'enèsim incompliment' de Zapatero, que al final 'semblarà una espècie de xerrameca de fira' i 'un autèntic demagog'. En canvi, Duran i Lleida ha atorgat un 'marge de confiança' per a Zapatero perquè tot just fa dos dies de la finalització del termini.
El portaveu d'ERC al Congrés, Joan Ridao, ha apuntat que Zapatero i el Ministeri d'Economia no fan públiques les balances fiscals perquè no vol que la publicitat d'aquestes balances fiscals influeixin en la negociació del nou model de finançament autonòmic.Per Ridao, es tracta de 'l'enèssim incompliment' de Zapatero que 'no és ni el primer, ni el segon ni el tercer', perquè també es va comprometre a aprovar l'Estatut del Parlament i a fer efectiu el traspàs de Rodalies l'1 de gener de 2008 i un model de gestió dels aeroports catalans a la tardor de 2007.
Per aquests motius, Ridao ha demanat a Zapatero que doni explicacions sobre l'incompliment i ha anunciat que demanarà una compareixença del president espanyol al ple del Congrés perquè expliqui també com està el debat sobre el model de finançament.
CiU atorga un 'marge de confiança' per a Zapatero
En canvi, CiU ha optat per fer una lectura més moderada de l'incompliment. El portaveu de la Federació al Congrés, Josep Antoni Duran i Lleida ha apuntat que el portaveu al Senat, Jordi Vilajoana, preguntarà demà a Zapatero per aquesta qüestió.
Duran ha recordat que CiU no pot quedar al marge d'un compromís que Zapatero va adoptar en el debat d'investidura de manera voluntària, però també ha apuntat que el termini va expirar justament fa dos dies, i per aquest motiu ha demanat un 'marge de confiança' per al president espanyol.
Duran ha explicat que ha preguntat personalment a Solbes sobre el tema i aquest li ha dit que manté el compromís de presentar les balances fiscals al Congrés tan aviat com sigui possible.







