Monzó i Palau i Fabre als textos de la selectivitat
25.000 estudiants catalans celebren les PAU
Les proves que obriran o tancaran les portes de la universitat a 24.833 estudiants han començat aquest dimarts a tot Catalunya. Des del Departament d'Universitats s'ha comunicat que no s'ha produït cap incident a causa de la vaga de transportistes. A l'assignatura de Català els estudiants han pogut escollir entre l'article '30 línies' de Quim Monzó o un text del recentment desaparegut Palau i Fabre sobre l'arribada de Picasso a Barcelona. En castellà, tradicionalment un examen més senzill, un fragment del llibre 'Nada' de Carmen Laforet i un informe PISA del Ministeri d'Educació han estat els textos escollits pels examinadors per posar a prova els joves opositors.
25.000 estudiants catalans han començat aquest dimarts a primera hora del matí la primera tanda d'exàmens de les PAU (Proves d'Accés a la Universitat) corresponent a les assignatures de Llengua castellana i literatura, Llengua catalana i literatura i Llengua estrangera (anglès, francès, alemany, italià). Amb les sensacions que tinguin a la sortida començaran els càlculs individuals que com a mínim han de portar-los al quatre, nota mínima per aprovar l'examen.Tot i que en un principi es temia que la vaga de transportistes pogués afectar el normal desenvolupament dels exàmens, el cap de premsa del Comissionat per a Universitats i Recerca ha informat que pel moment no s'ha detectat cap incidència per culpa d'aquesta.
S'han presentat 18.847 estudiants de les comarques barcelonines, 2.275 de les de Girona, 1.528 de les de Lleida, i 2.233 a les de Tarragona. El darrer any, van ser les comarques gironines de la Cerdanya i la Garrotxa les que van registrar unes notes més altes de tot Catalunya. Tots els que igualin o superin un nou de nota final rebran una distinció de les PAU que se'ls lliurarà el pròxim 16 de juliol.
El Comissionat per a Universitats i Recerca informarà dels resultats de les PAU el dia 26 de juny en una roda de premsa. Els estudiants podran saber com els ha anat a cadascun d'ells el dia 27 als seus centres de secundària, tot i que està previst que al web ja puguin consultar-los individualment el dia 25.







