UPDATE articles SET lectures = lectures + 1, ip_lectura = inet_aton( '216.73.216.190' ) WHERE id_article = 7931 Per Zapatero el 'no' d'Irlanda "no pot suposar un fre als desigs de la immensa majoria" ! directe!cat

directe ! a La República. N. 4126. Dilluns, 19 d'octubre de 2026 13:15 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa

Per Zapatero el 'no' d'Irlanda "no pot suposar un fre als desigs de la immensa majoria"

Defensant un tractat que ningú ha votat

Comentaris 2  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 1 vot )
carregant Carregant

El president del govern espanyol considera que el resultat del referèndum del Tractat de Lisboa a Irlanda 'no és una bona notícia' i que els irlandesos 'han de comprendre' que el seu 'no' a un acord assolit després de dures i complexes negociacions 'no pot suposar un fre als desigs de la immensa majoria d'estats membres' que volen 'avançar cap a quotes majors d'integració' per tal d'afrontar 'en millors condicions' els desafiaments del segle XXI. Zapatero ha defensat així als partidaris de tirar endavant el nou tractat de constitució europea malgrat una majoria contrària a l'únic país on els ciutadans han pogut votar-lo.
zapatero
Comparteix
   

Zapatero ha fet aquestes manifestacions a la conferència sobre política exterior que ha protagonitzat a Madrid de la mà del secretari general de les Nacions Unides, Kofi Annan. El president espanyol ha apuntat que tot i aquest revés d'Irlanda, la seva postura és la de la voluntat de 'seguir avançant' amb 'determinació' en la integració europea.

Per aquest motiu, ha apuntat que tot i que 'respecta l'opinió majoritària dels irlandesos', cal també que es respecti 'l'opinió majoritària dels europeus' que 'volen més Europa'. 'La notícia avui no és que s'hagi perdut en referèndum a Irlanda', ha dit, sinó 'que fora d'Irlanda, milions de ciutadans li han donat suport i ens han manat seguir endavant perquè entenen que cal 'més Europa'.

la UE no es paralitzarà


Segons Zapatero, la situació creada pel referèndum irlandès no aboca a una 'paràlisi de la UE'. Aquests dies el president espanyol ha mantingut un 'contacte estret' amb els seus homòlegs d'altres estats membres' amb qui 'parlarà amb profunditat' del futur de la UE al Consell Europeu del pròxim dijous.

Per aquest motiu Zapatero considera que encara és possible que els països de la UE avancin junts, i que el debat sobre futures excepcions, diferents velocitats o estatus dins de la UE, o sobre cooperacions reforçades és 'prematur'.'Aquest –ha dit- és un moment en què necessitem polítiques europees sobre grans qüestions, com la lluita contra la pobresa, el canvi climàtic, l'energia o la immigració'.




COMENTARIS fletxa taronja

item
#2
JM fletxa Martorell
17 de juny de 2008, 09.01 h

La unió europea s'està convertint en un ens antidemocràtic al servei de la patronal (preneu d'exemple la llei de 65 hores).


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#1
David fletxa Barcelona
17 de juny de 2008, 08.40 h

Quins desitjos de la majoria? De moment als únics que han preguntat han votat que NO. Per què no pregunten a la resta d'europeus?


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots
1


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat





logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.