directe ! a La República. N. 4126. Dilluns, 10 d'agost de 2020 04:09 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa

Foment del Treball demana un pacte d'Estat per solucionar la manca d'infraestructures

Destaca que el 2017 ha estat un altre any perdut

Comentaris 0  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional No hi ha cap vot
carregant Carregant

Redacció | Foment del Treball ha constatat que des del 2013 la inversió pública a Catalunya es troba en mínims històrics, per la qual cosa el 2017 ha estat un altre "any perdut" en l'avanç de les infraestructures i ha reclamat un pacte d'Estat per revertir aquesta situació.
© EP

Comparteix
   


Etiquetes
Així ho han explicat aquest dilluns en roda de premsa el president de la Comissió d'Infraestructures i Equipaments de la patronal, Joaquim Llansó, i el secretari de la Comissió i director d'Economia, Fiscalitat i Infraestructures, Salvador Guillermo, que han presentat l'actualització del Catàleg de les 100 infraestructures bàsiques per a Catalunya, iniciat el 2015.
 
"El 2017 ha estat novament caracteritzat per la falta de polítiques potents d'infraestructures tant a nivell de la Generalitat com de l'Estat. Estan bé els anuncis, però ens interessen les realitats", ha asseverat Guillermo.
 
En aquest sentit, ha reclamat un pacte d'infraestructures a nivell d'Estat, no només per impulsar polítiques d'aquest tipus sinó també per garantir el manteniment de les carreteres, cosa per la qual, ha assegurat, és necessària l'eurovinyeta: "Volem un model que serveixi per a tot l'Estat".
 
I és que la licitació oficial d'obres a Catalunya va créixer un 49% el 2017, un total de 1.690 milions --1.130 el 2016-- impulsada per l'administració local, si bé, segons Llansó, aquesta xifra hauria de rondar els 5.000 milions d'euros: "Malgrat l'augment, seguim en mínims històrics. Hem perdut dos terços de la inversió".
 
Els darrers 20 anys la licitació oficial d'obres a Catalunya s'ha situat en una mitjana de 3.750 milions d'euros.
 
Per això, tots dos han insistit en la necessitat de prioritzar les infraestructures segons el seu retorn econòmic, social i mediambiental i a planificar-les entre 10 i 15 anys vista: "Els aeroports de Lleida-Alguaire, el de Castelló o l'AVE a Galícia no seran rendibles mai".
 




Notícies relacionades

COMENTARIS fletxa taronja


No hi ha cap comentari


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat


















EDITORIAL fletxa

Del Directe a La República

Després de més d'onze anys d'incansable feina al directe!cat, en aquell llunyà abril de 2007, amb quasi 100.000 entrades registrades i milions de pàgines vistes, ha arribat l'hora de fer un pas ferm i endavant que converteixi ... Llegir-ne més

BLOGS enquestes

Joan Lladonet Joan Lladonet
El rei només pot ser inviolable si és infal·lible
Màrius Viella Màrius Viella
De color de gos quan fuig
Ramon Boixet Ramon Boixet
No, no escriuré contra la monarquia ...
Xavier Guarque Xavier Guarque
No és d'un sol ús, i no té recanvi

#xocdetrens fletxa







logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.