directe ! a La República. N. 4126. Dijous, 2 de maig de 2024 00:06 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Eleccions 2010 doble fletxa

Captar ciutadans per il·lustrar els cartells i joves creadors per fer un espot, iniciatives de la campanya 2.0 d'ERC

El secretari d'Imatge i Comunicacó dels republicans, Ignasi Llorente, explica l'estratègia del partit a la xarxa amb vista a les eleccions

Comentaris 10  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 2 vots )
carregant Carregant

Els protagonistes dels cartells de campanya d'Esquerra són ciutadans que el partit ha captat a través del seu web i de les xarxes d'Internet en què la formació és present. Són casos reals de 'gent valenta' -lema de campanya dels republicans- que s'ha mostrat disposada a formar part de la imatge de campanya del partit. Aquesta iniciativa ha permès 'traslladar la filosofia 2.0' al carrer en forma de cartells, ha explicat en una entrevista a l'ACN el secretari d'Imatge i Comunicació d'ERC, Ignasi Llorente. Una altra aposta dels independentistes, també amb base a la gran xarxa, ha estat mobilitzar joves creadors per fer un espot de campanya que s'emetrà a la televisió pública i es difondrà per Internet.
ignasi llorente, eduard lópez, erc, esquerra
Comparteix
   


Etiquetes
'És una campanya dissenyada perquè la gent ens faci arribar les seves propostes'. Amb aquesta frase Llorente ha definit la sèrie d'accions que el seu partit ha pensat amb vista a les primeres eleccions catalanes que se celebren des que les xarxes socials d'Internet han penetrat amb força entre el públic general.

Exemplifica aquesta filosofia el fet que els protagonistes de la propaganda electoral del partit que llueix al transport públic de Barcelona i en altres ciutats importants del país són ciutadans reclutats a través d'Internet. Va ser a través d'aquest mitjà que ERC va trobar exemples de ciutadans per il·lustrar el lema de la seva campanya, que clama una 'valentia col·lectiva' de la societat catalana davant de la crisi econòmica.

Aquest càsting es va dur a terme l'agost passat i, tot i que buscaven uns quinze casos, més d'un centenar d'internautes es van prestar com a voluntaris. Només en van seleccionar uns quants, però tothom qui vulgui pot descarregar-se un cartell model de la web d'Esquerra i personalitzar-lo amb el seu eslògan. La intenció és que 'cada ciutadà pugui ser protagonista en el seu entorn', explica Llorente, que afegeix que aquesta iniciativa 'permet traslladar la filosofia 2.0' al carrer, ja que, en definitiva, el cartell també pot adoptar el format paper.

Acció de govern en càpsules de 140 caràcters

No és l'única iniciativa que neix amb aquesta dualitat, entre la xarxa i el carrer. ERC ha editat un llibre que resumeix la seva obra en els últims set anys al Govern. El document destaca 140 accions de govern en frases de 140 caràcters, el límit que estableix Twitter per a les seves entrades. Per tant, és un llibre que tant es pot difondre en format palpable com compartir-lo a trossets a través de l'eina de 'microblogging'

Joves creadors per fer un espot de campanya

ERC també ha volgut mobilitzar els internautes per fer un espot de campanya. Ha pensat bàsicament en 'joves creadors, persones que tinguin una inquietud potser no de l'àmbit de la política però sí de màrqueting', segons el responsable de la campanya del partit a Internet. El termini de presentació dels treballs es va acabar a finals d'octubre i l'escollit s'emetrà per Internet i en els espais de propaganda electorals de la televisió.

'Si tens clar el teu objectiu, tots els mitjans són útils'

En referència a la idiosincràsia d'Internet com a plataforma de comunicació política, Llorente ha dit que des del seu partit aprofita les característiques pròpies de la xarxa, i publiquen informació pensada només per aquest mitjà. No obstant això, 'si tens clar el teu objectiu, tots els mitjans són útils', ha volgut deixar clar.

Per aclarir-ho, Llorente ha recorregut al referent d'Obama. Es parla que la seva campanya va ser modèlica en l'ús de les eines 2.0. Tot i això, el responsable de la campanya a Internet dels republicans ha afirmat que l'èxit d'Obama rau en el fet que, tot i que 'va basar la campanya en les noves tecnologies', 'també va saber utilitzar els mitjans tradicionals'.

'Tothom va parlar d'Internet, però el gran pressupost de l'últim dia de campanya va ser un espot electoral de 30 minuts emès a les principals cadenes', ha afirmat Llorente.

Equip per gestionar les xarxes socials

ERC gestiona les xarxes socials d'Internet amb recursos interns. Hi ha dues persones de l'Àrea d'Imatge i Comunicació que s'hi dediquen exclusivament, tot i que altres membres d'aquest departament també hi dediquen algunes hores. Tot i això, durant la precampanya i la campanya, el partit també compta amb el suport d'una agència de comunicació externa.

Valoració crítica

Preguntat per com creu que ho està fent ERC a la xarxa respecte dels altres partits, Llorente ha afirmat que no creu 'que hi hagi d'haver una competició'. Tot i això, ha afirmat que estan 'bastant satisfets' de la seva activitat a Facebook. Ha reconegut també que Twitter és l''assignatura més pendent'. A parer seu, van ser un dels darrers partits a entrar-hi i afirma que encara n'han de millorar alguns aspectes.

Llorente ha apuntat que en altres plataformes, com en la d'aplicacions per iPhone, encara no hi estan gaire abocats. Fent referència a aquest exemple, ha explicat que de moment 'no és una prioritat'.

'No ens inventem coses noves, si una cosa existeix i funciona, l'agafem', explica Llorente detallant el fet de, per exemple, no haver optat per crear una nova xarxa social per a militants o simpatitzants d'Esquerra. 'Ja hi ha Facebook, ja utilitzem Facebook', ha constatat Llorente.

ERC 2.0 en xifres

El perfil d'ERC a Twitter compta amb més de 1.600 seguidors i un total de 1.500 actualitzacions de perfil. El canal de YouTube té acumulades més de 192.400 reproduccions. Quant a Facebook, la 'like page' d'ERC té 3.600 admiradors. Pel que fa al candidat, Joan Puigcercós, el seu perfil a Twitter té més de 400 seguidors i una vuitantena d'actualitzacions, mentre que el seu perfil a Facebook ronda els 5.000 amics. La 'like page' del líder independentista a Facebook té més de 900 seguidors.

Més enllà del 28-N

En referència a com el govern que es formi després del 28 de novembre s'haurà d'impregnar d'activitat 2.0 d'aquesta campanya, Llorente ha assegurat que caldrà que 'segueixi apostant' per aquestes eines. No fer-ho, segons ell, 'seria un error' perquè aquests mitjans han passat a formar part de la 'vida quotidiana de la comunicació d'aquest país'. Tot i això, ha reconegut que adaptar-se a la filosofia 2.0 sempre és més complicat en organitzacions grans com la Generalitat.



COMENTARIS fletxa taronja

item
#10
Rogerdeflor fletxa Sant Martí de Riudeperes
8 de novembre de 2010, 00.58 h

ERCS, PSCS, ICVS comenceu a tirar corriculumS


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#9
Pep fletxa Alt Empordà
8 de novembre de 2010, 00.02 h

ERC va pactar amb el PSC perquè la contrapartida en politiques socials i Nacionals estava garantida, el fet que el PSC fos la segona força a Catalunya permetia a ERC negociar unes bones contrapartides polítiques, almenys els del PSC estaven disposats a acceptar-ho, de moment CiU mai ha vogut pactar amb l'indpendentisme perquè quan podia fer-ho va escollir el PP.. Deu ser perquè CiU no està disposat a acceptar part del programa d'ERC pel que fa a les polítiques socials i Nacionals..la seg... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 5   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#8
7 de novembre de 2010, 22.28 h

Bertran, rogeret i exvotant, moltes gràcies de part dels espanyols per dividir el vot independentista, gràcies per ajudar als unionistes i encara més gràcies per ser els únics culpables que l'independentisme en la propera legislatura quedi més enrere en nombre de diputats al nostre Parlament.
Criticar el Govern actual, es pot criticar, amb mentalitat positiva , criticar esquerra és pot criticar ( per això només cal mentalitat espanyolista o autonomista) però criticar per el sol fet de... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 7   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#7
Quim fletxa PPCC.
7 de novembre de 2010, 21.31 h

Els fils de puta mai canvien i els trolls del bertran, el rogerdemerdaflor i l´exllepa de l´estartort ja ha entrat en campanya proulgant el seu fill de putmisme. El que sempre uns dic, Són uns fills de puta no són catalans.


Valora aquest comentari:   votar positiu 7   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#6
Ex votant d'ERC fletxa L'Estartit
7 de novembre de 2010, 20.45 h

Per votar a ERC cal o be estar amorrat a la menjadora o be odiar profundament la Nació catalana, i ves que no siguin les dues coses.

Per sort, ja no ens tornareu a fotre mai més.

Manquen 20 dies pel Barça-Madrid.


Valora aquest comentari:   votar positiu 1   votar negatiu 11
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#5
Oriol fletxa Lleida
7 de novembre de 2010, 14.19 h

Bona iniciativa de la gentvalenta.cat !


Valora aquest comentari:   votar positiu 10   votar negatiu 3
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#4
7 de novembre de 2010, 13.32 h

L'única estratègia que ha de tenir Esquerra es fer autocrítica del Tripartit, i no fer la mateixa campanya del 2006 de que noo pactarem amb ells!! no ho farem de veritat! siusplau voteu-nos! ......... patètics botiflers! el poble unit mai serà vençut i aquesta vegada tenim Solidaritat amb Laporta !¡*¡! Foc Nou!


Valora aquest comentari:   votar positiu 6   votar negatiu 17
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#3
Rogerdeflor fletxa Sant Martí de Riudeperes
7 de novembre de 2010, 09.37 h

Com es gasten els diners dels catalans aquests d'ERC , Total per després fer el què els hi passa pels pebrots. Quina vergonya. I l'Index de pobresa va pujant: http://www.reservarestaurantes.com/__n1601737__El_Indice_de_Pobreza_Relativa_aumenta_en_Espana_2_5_puntos.html

Gràcies conseller ausas per augmantar les ajudes als partits , només faltaria que n... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 6   votar negatiu 14
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#2
7 de novembre de 2010, 08.09 h

#1 Bon dia exvotant veig que aquesta nit tampoc has sucat el melindro amb la exvotanta i continua la teva obsesió amb la gent d'esquerra.
Carinyo sigues una miqueta més original a l'hora de criticar a esquerra, pensa que tots sabem que tu també repeteixes com un "llorito" tot el que et diuen des de corrupCIU, a més es nota que en el teu pas per esquerra no vas coneixer a l'Ignasi home d'esquerres entregat al 2.0 i que ens dona grans arguments en l'apartat 2.0 una "bestia" del la tecnologia ... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 10   votar negatiu 3
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#1
Ex votant d'ERC fletxa L'Estartit
7 de novembre de 2010, 07.54 h

Hóstia, en Llorente!!. el que repartiex els mantras que els d'ERC repeteixem com lloritus!.


Valora aquest comentari:   votar positiu 4   votar negatiu 13
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots
1


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat






















EDITORIAL fletxa

Del Directe a La República

Després de més d'onze anys d'incansable feina al directe!cat, en aquell llunyà abril de 2007, amb quasi 100.000 entrades registrades i milions de pàgines vistes, ha arribat l'hora de fer un pas ferm i endavant que converteixi ... Llegir-ne més

#xocdetrens fletxa






giny

giny

BLOGS enquestes

Joan Lladonet Joan Lladonet
Feijóo seria un bon tertulià de xous d’impacte

logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.