La nova junta de la PDD es mostra oberta a "parlar amb tothom"
Diu que van ser escollits per "procés democràtic"
La nova Junta Permanent de la Plataforma pel Dret de Decidir (PDD) ha assegurat aquest dijous que va ser escollida diumenge a Girona per una assemblea a través d'un 'procés democràtic', després que sectors de la plataforma hagin qüestionat el procés. La portaveu de la plataforma, Mònica Sabata, ha remarcat que la nova direcció està 'oberta a parlar amb tothom' i que la nova direcció 'respon a la voluntat democràtica de l'assemblea'. Sabata ha explicat que 'els objectius més polítics de la plataforma no han canviat', que passen per 'continuar creant un moviment cívic de base que treballi pel dret de decidir'.
La nova junta està presidida per Jaume López. El vicepresident és Carles Castellanos, mentre que com a portaveu es manté Mònica Sabata i s'hi incorporen Xavier Altadill i Mònica Hill. També s'han constituït diverses comissions de treball. Roger Gili i Mònica Sabata s'encarregaran de la de comunicació; Gerard Fernàndez i Mònica Hill la d'extensió; Pep Ribas i Ramon Moragues la de coordinació; Carles Castellanos i Jordi Ribes la d'internacional; i Jordi Fexas i Carles Rojas la de finances.Sabata ha atribuït la posició dels crítics a que no van acceptar que en l'assemblea del mateix diumenge es decidís incloure en l'ordre del dia sotmetre a votació la nova junta. En tot cas, la portaveu ha assegurat que 'l'assemblea va decidir un ordre del dia, va votar uns estatuts i una junta' i 'el procés ha estat absolutament democràtic'. Sabata ha reiterat 'la voluntat de parlar amb tothom'.
La portaveu de la PDD ha afegit que ja estan 'iniciant converses amb moltes entitats i amb persones concretes que la setmana passada potser no ho veien clar'.
Després de l'assemblea de Girona, Sabata ha indicat que 'els objectius més polítics de la plataforma no han canviat', ja que es va decidir 'continuar creant un moviment cívic de base que treballi pel dret de decidir, treballant des de la transversalitat i continuar sent un espai ampli, plural, transversal', amb capacitat per 'parlar amb les principals entitats, sindicats i partits polítics del país'.
A més, es marquen com a objectiu 'fer front als principals reptes del país', com ara el finançament o l'Estatut davant del Tribunal Constitucional (TC), 'sempre des de la perspectiva del dret de decidir'. Sabata ha assegurat que el TC 'no té legitimitat per anar en contra del que ha estat una decisió del poble' i ha anunciat que la PDD assistirà a l'acte organitzat per Òmnium Cultural per denunciar-ho.
Pel que fa a actuacions concretes pròpies, Sabata ha assegurat que no s'ha pres cap decisió encara i que a partir de la setmana que ve es començaran a mantenir reunions. Sabata ha assegurat que no s'ha decidit la possibilitat que a la tardor es faci una mobilització.
Els nous estatuts de la PDD donen 'molt de pes' a les entitats i els nuclis territorials, de manera que es puguin integrar millor a l'organització. Sabata ha assegurat que la nova junta treballarà per 'expandir-se' arreu del territori, 'incloent el País Valencià i les Illes Balears', una feina que 'ja s'havia començat, però que ara creiem que cal apretar-la molt'.







