directe ! a La República. N. 4126. Dijous, 23 de gener de 2025 05:05 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Eleccions 2010 doble fletxa

Permetre als internautes convidar Herrera al seu municipi durant la campanya, una de les apostes 2.0 d'ICV-EUiA

La responsable de la campanya a Internet dels ecosocialistes, Eva Marín, explica a l'ACN l'estratègia del partit per al 28-N

Comentaris 0  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional No hi ha cap vot
carregant Carregant

'La clau per nosaltres és la mobilització dels nostres votants i d'aquella gent que se sent d'esquerres i que potser està pensant de no anar a votar'. Així ha definit a l'ACN la finalitat que ICV-EUiA té a la xarxa la responsable de la campanya 2.0 del partit, Eva Marín. Per aconseguir-ho, els ecosocialistes estan a les xarxes socials més populars i aquesta setmana n'han estrenat una de pròpia. 'Jofaigcampanyaper.JoanHerrera.cat'. Aquest espai permet, entre d'altres coses, que els internautes organitzin trobades presencials amb el candidat. Els qui aconsegueixin mobilitzar un grup de persones del seu entorn podran prendre part del disseny de la ruta d'Herrera per Catalunya durant la campanya.
joan herrera, icv, campanya, internet, xarxes socials, 2.0
Comparteix
   


Etiquetes
L'essència de fomentar la participació ja fa temps que ICV la té interioritzada, segons ha explicat Eva Marín en una entrevista a l'ACN. Ha parlat de formularis en format paper per demanar l'opinió dels ciutadans que el partit elaborava i de telèfons gratuïts que els ecosocialistes posaven a disposició de la gent durant les campanyes per tal d'atendre als seus dubtes i propostes. No obstant, ha afirmat que ara Internet ha facilitat molt la interacció amb la gent

Segons Marín, la nova xarxa social ecosocialista pretén que la gent que comparteix els valors de la formació pugui participar de manera activa en la campanya i, a la vegada, aglutinar tota l'activitat 2.0 que té el partit en altres xarxes socials com Facebook o Twitter.

Un dels reptes que 'Jofaigcampanyaper.Joanherrera.cat' ha llançat els internautes és el d'organitzar una trobada amb el candidat. 'Implica't i sigues tu qui dissenyi una trobada on traslladar-li al candidat d'ICV-EUiA allò que creus que han de ser els compromisos prioritaris', es pot llegir en aquest web. I és que tan sols omplint un formulari i especificant les persones que es pretenen mobilitzar, qualsevol individual pot proposar que Herrera faci parada al seu municipi durant la campanya.

Propostes de Facebook que acaben al Congrés

Eva Marín ha explicat que Joan Herrera és qui s'encarrega d'actualitzar el seu perfil a Facebook i que, en alguns casos, propostes que ha rebut per part d'alguns internautes les ha acabat portant el Congrés dels Diputats. El candidat té 'like page' i perfil a Facebook, perquè com a la majoria de personatges públics li ha passat que ha arribat al límit de 5.000 amistats i ha hagut d'optar per obrir una pàgina, que no té màxìm se seguidors.

Els ciutadans poden explicar en un vídeo per què votaran Herrera

Un altre de la iniciativa de la nova xarxa social, que amb pocs dies ja ha superat els 200 usuaris, és el d'animar els internautes a enviar els seus vídeos explicant per què votaran el candidat ecosocialista. El més original, fresc i innovador serà premiat. Segons ha explicat Marín, es projectarà en l'acte de final de campanya del partit.

A més a més, ICV-EUiA farà un seguiment de la campanya en un videobloc. S'enregistraran tots els actes i, al final de cadascun dels vídeos, també hi apareixeran assistents que explicaran per què votaran el candidat ecosocialista, amb el mateix format que els que podran participar en el concurs.

Equip per gestionar les xarxes socials

ICV-EUiA compta amb pocs recursos per gestionar les eines 2.0, segons ha explicat Marín. Hi treballen dues persones a temps complert, amb col·laboració amb la gent d'organització i comunicació de la formació. Així mateix, Marín ha destacat que alguns polítics del partit, com Herrera o Dolors Camats, s'actualitzen personalment els seus perfils.

Valoració crítica

'Respecte altres partits, el que volem garantir és la continuïtat', apunta Marín. Segons la responsable de la campanya a Internet, el que diferencia els ecosocialistes és que es creuen la filosofia 2.0 'sempre, en campanya i entre campanyes'. També apunta que no entren 'en el joc brut ni en desqualificacions', el que defineix com 'marca de la casa'.

ICV-EUiA en xifres

El perfil d'ICV-EUiA a Twitter té més d'un miler de  seguidors i compta amb més de 580 actualitzacions. El canal a YouTube dels ecosocialistes acumula més de 82.000 reproduccions. Pel que fa al del candidat, amb més de 23.000.  Pel que fa al Facebook candidat, la seva 'like page' té al voltant de 1.300 seguidors i el seu perfil a Facebook ronda el límit de les 5.000 amistats.

Més enllà del 28-N

Marín ha parlat que el nou govern hauria d'assumir projecte innovadors com el portal Rodalia.info, que permet veure què diuen els usuaris de l'estat dels servei de la xarxa de trens de Rodalies. L'ecosocialista també apunta cap a un nou govern que assumeixi el repte de l'administració electrònica. Considera que poder fer tràmits de manera més fàcil per via telemàtica 'aproparia la gent al govern'.



COMENTARIS fletxa taronja


No hi ha cap comentari


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat






















EDITORIAL fletxa

Del Directe a La República

Després de més d'onze anys d'incansable feina al directe!cat, en aquell llunyà abril de 2007, amb quasi 100.000 entrades registrades i milions de pàgines vistes, ha arribat l'hora de fer un pas ferm i endavant que converteixi ... Llegir-ne més

#xocdetrens fletxa






giny

giny

BLOGS enquestes

Joan Lladonet Joan Lladonet
Tant se val PP-PSOE com PSOE-PP

logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.